Hrvati kupuju tiskane knjige, za razliku od Danaca i Finaca koji više vole digitalna izdanja

Hoću Knjigu/Odjel marketinga
Knjižara Hoću knjigu, SuperNova Zadar, Foto: Hoću knjigu/PR

Udio stanovnika Europske unije koji kupuju tiskane knjige, časopise ili novine putem interneta znatno je veći od udjela e-knjiga, internetskih časopisa ili internetskih novina u 2023. godini, pokazali su novi podaci Eurostata, europskog ureda za statistiku.

Na razini EU, 13,4 posto stanovnika kupilo je tiskane knjige online u prethodna tri mjeseca. To je bio blagi porast u odnosu na 2022. godinu, kada je taj udio iznosio 12,7 posto, ali još uvijek ispod udjela iz 2021. godine, koji je bio 14,5 posto.

Udio stanovništva koji je kupovao e-knjige, online časopise ili online novine bio je otprilike polovica tiskanih knjiga. E-knjige je kupilo 7,2 posto stanovnika EU tijekom 2023., što ukazuje na porast u odnosu na 2022. godinu kada je iznosio 6,6 posto.

Najveći postotak stanovnika koji kupuju tiskane knjige online u prethodna tri mjeseca, prema podacima Eurostata, zabilježen je u Nizozemskoj 23,5 posto, a slijede je Luksemburg (22,2 posto) i Irska (21,1 posto). Najniži udjeli zabilježeni su na Cipru (1,4 posto), Latviji (2,9 posto) i Bugarskoj (3,7 posto).

Za e-knjige, u istoj godini, najveći udjeli zabilježeni su u Danskoj, s 22 posto, a slijede Nizozemska i Irska s 21,6 odnosno 16,9 posto, dok su najmanji zabilježeni na Cipru (0,6 posto), Bugarskoj (dva posto) i Rumunjska (2,2 posto).

Hocu knjigu/PR
Promocija knjige “Što nam serviraju”, Tima Spectora, Hoću Knjigu, Foto: Hoću knjigu/PR/Saša Jungić

Danska i Finska bile su jedine zemlje u kojima je više ljudi kupovalo e-knjige nego tiskane knjige u tri mjeseca prije prikupljanja podataka.

Hrvati vole kupnju u knjižarama

Hrvati, prema ovim pokazateljima, i kad kupuju on-line – kupuju tiskana izdanja a to za Financije.hr potvrđuju i iz najvećeg knjižarskog lanca u Hrvatskoj „Hoću knjigu“.

Iako web-shop bilježi dobre rezultate, nakon pandemije smo se ipak vratili u prostore knjižara, a i preko web-shopa se naručuju tiskana izdanja, kaže Iva Hlupić iz odjela za marketing „Hoću knjigu“.

“Za vrijeme pandemije kupovina preko web-shopa doživjela je jako velik porast, a nakon prestanka svih ograničenja ljudi su se počeli vraćati u knjižare u velikom broju. Odlazak u knjižare za njih nije samo kupovina, već i iskustvo; u svim Hoću knjigu knjižarama imamo uređene knjiške kutke za čitanje, gdje se posjetitelji mogu opustiti i proučiti brojne naslove iz našeg asortimana. Ljudi se u knjižarama vole izgubiti na sat-dva, a svako toliko za njih organiziramo i brojne promocije, radionice i zabavne događaje vezane uz knjige. Ono što bi ljude moglo iznenaditi jest da velik broj mladih čita, za razliku od popularnog mišljenja, a čitaju pretežito strane naslove na izvornom jeziku jer su nestrpljivi kad su prijevodi u pitanju. Među njima su možda najpopularnije mange, a odmah nakon njih fantasy i ljubavni romani. Odrasli kupuju najviše knjige iz područja popularne psihologije, za kojima je interes buknuo tijekom pandemije, ali se zadržao i dan-danas. Naravno, slikovnice su uvijek vječni klasik te je njihova kupovina bila i ostala popularna”, kaže Hlupić za naš portal.

HOĆU KNJIGU d.o.o.

Banjavčićeva ulica 22, 10000, Zagreb, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
6.914.956,80 (2022)
Broj zaposlenih:
77 (2022)

13 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari