Na 26. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru, otvorenom u utorak, iz Hrvatske sudjeluje 55 izlagača, dok se na nacionalnom štandu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) predstavlja 12 tvrtki i institucija iz različitih sektora.
Mostarski će sajam trajati do 12. travnja. Okupio je oko 800 izlagača iz tridesetak država, a zemlja partner je Italija. Prošle je godine zemlja partner bila Hrvatska.
“HGK je i ove godine organizirao i financirao nastup hrvatskih tvrtki na mostarskom sajmu čime želimo poslati jasnu poruku da nam je Bosna i Hercegovina (BiH) značajan vanjskotrgovinski partner te da želimo intenzivirati gospodarsku suradnju. Vjerujemo da će uskoro doći do nastavaka pregovora BiH s Europskom unijom (EU) i otvaranja pojedinih poglavlja jer je prilagodba zakonodavstva pravnoj stečevini EU-a i izgradnja BiH institucija preduvjet stvaranja kompatibilnih sustava poslovanja te će biti dodatni poticaj jačanju gospodarske suradnje”, ustvrdio je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam, Dragan Kovačević.
Kako se navodi u podacima HGK-a, BiH se nalazi među četiri najvažnija tržišta za izvoz hrvatskih proizvoda, a bitno je i emitivno turističko tržište.

“U prošloj godini u BiH smo izvezli proizvoda u vrijednosti 2,69 milijardi eura, što je za oko 17 posto više u odnosu na 2023, a iz BiH uvezli robe vrijedne 1,19 milijardi eura ili oko 7 posto manje u odnosu na godinu ranije”, ističu iz HGK-a.
Hrvatski prehrambeno-prerađivački sektor je vrlo zainteresiran za tržište susjedne države.
“Spoj tradicije, inovacija i vrhunske kvalitete proizvoda temelj je dugogodišnje pozicije PIK Vrbovca na tržištu Hrvatske i regije. Sajmovi su uvijek prilika za predstavljanje asortimana i kontakte s kupcima i partnerima. Kako je BiH jedno od ključnih tržišta za našu prehrambenu industriju, mostarski sajam je važan kanal za širenje prisutnosti i stvaranje novih kontakata na tržištu, ali i nastavak uspješne suradnje s partnerima u regiji”, izjavio je predsjednik uprave PIK Vrbovca plus Slaven Ružić.
Na zajedničkom štandu uz PIK Vrbovec plus izlažu Podravka, Franck, Badel 1862, M SAN Grupa – KimTec, Next Instruments, Autoflota, SATO, Hrvatska turistička zajednica, Regionalna organizacija vinara Graševina Croatica, Regionalna organizacija vinara Vino Dalmacije i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR).
Pročitajte još:
“Kroz našu tvrtku kćer u Sjevernoj Makedoniji, specijalizirani smo i za proizvodnju visokokvalitetne fleksibilne ambalaže. Na temelju dosadašnje uspješne suradnje s HGK, odlučili smo sudjelovati na 26. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru. Cilj nam je dodatno ojačati prisutnost na tržištu BiH, ne samo kroz uspostavu novih poslovnih suradnji, već i kroz jačanje odnosa s našim postojećim kupcima”, izjavio je Ratko Habuš, vlasnik zabočke tvrtke SATO koja je regionalni predvodnik u proizvodnji samoljepivih etiketa.
U doba velikih globalnih promjena i nesigurnosti, iznimno je bitno raditi na daljnjem jačanju gospodarskih odnosa s BiH, kao i s drugim državama jugoistočne Europe, a relativna blizina tržišta, poznavanje načina poslovanja, kao i prepoznatljivost proizvoda mogu biti dodatni poticaj jačoj suradnji poduzetnika, ocjenjuju u HGK.
6 Odgovora
svaka cast za sve uspjesne ljude
bravo za sve
HGK promovira turizam vjv
Super za Bosnu
Sajam pruža priliku hrvatskim tvrtkama za jačanje poslovnih veza i širenje na tržište BiH
Ti sajmovi su dobri i podrzavam. Jacaju se poslovne veze, trziste se izvidi…