Konditorska tvrtka Hershey nadmašila je očekivanja Wall Streeta za prodaju i dobit u prvom tromjesečju, zbog viših cijena i stabilne potražnje potrošača za njegovim čokoladama i slatkišima.
Hershey je naišao na minimalan otpor kod kupaca prilikom korekcije cijena, jer su njegovi kupci, prenosi Reuters, bili spremni potrošiti na skuplje čokolade i slatkiše.
Tvrtke pakirane hrane kao što je Mondelez i Hershey su tijekom proteklih nekoliko kvartala podigli cijene kako bi nadoknadili troškove robe, uključujući šećer ali i kakao, čija je cijena dostigla povijesne razine.
Hershey je primijetio porast potražnje tijekom značajnih praznika kao što su Uskrs i Dan zahvalnosti, a potrošači su se opskrbili omiljenim proizvodima kao što su Reese’s kikiriki puter u šalicama i Hershey’s Kisses.
Neto prodaja Hersheya porasla je 8,9 posto u odnosu na prethodnu godinu na 3,25 milijardi dolara u tri mjeseca zaključno s 31. ožujkom, u usporedbi s očekivanjima analitičara od 3,11 milijardi dolara.
Na tržištu Sjeverne Amerike, najvećem za prodaju konditorskih proizvoda za ovu tvrtku, prihod je porastao na 2,70 milijardi dolara s 2,45 milijardi dolara godinu dana ranije. Tržište Sjeverne Amerike čini 80 posto ukupnog prihoda.
Vrijednost dionica je također porasla, na 3,07 dolara po dionici, iznad tržišnih procjena od 2,76 dolara. Organska cijena tvrtke porasla je 5,2 posto, dok je organski volumen porastao 3,4 posto. Bruto marža tvrtke smanjila se za 170 baznih bodova na 44,9 posto u izvještajnom kvartalu.
I domaći konditori s dobrim rezultatima
Kraš grupa je u prvom tromjesečju 2024. ostvarila neto dobit u iznosu od 1,45 milijuna eura, za 880.000 eura više od dobiti ostvarene u istom razdoblju lani, priopćili su iz tvrtke.
Istodobno, ukupni konsolidirani prihodi u iznosili su 43,95 milijuna eura, što je za 6,27 milijuna eura ili 16,6 posto više u odnosu na ostvarenje u istom razdoblju 2023. godine. U prvom tromjesečju ove godine rasli su i ukupni konsolidirani rashodi, bili su veći za 14,6 posto i dosegnuli su 42,2 milijuna eura.
Kraš je zabilježio i rast volumena prodaje konditorskog asortimana za 10 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2023. godine. Na domaćem tržištu ostvarena je za 8,8 posto veća količinska prodaja u odnosu na prethodnu godinu, dok je na izvoznim tržištima porasla za 11,5 posto.
Iz tvrtke navode da je ostvarena EBITDA u visini od 3,95 milijuna eura, što je za 930.000 eura više u odnosu na 2023., dok EBITDA marža iznosi 9,1 posto i veća je za jedan postotni bod u odnosu na prošlogodišnju ostvarenu EBITDA maržu.
Ostvarena neto dobit Kraš grupe u 2023. godini iznosila je 6,65 milijuna eura, za 1,82 milijun eura više od neto dobiti u 2022.
Pročitajte još:
“Za sada pozitivni rezultati prvog kvartala pokazuju stabilnost poslovanja Kraš grupe i daju nam vjetar u leđa za suočavanje s izrazito izazovnom godinom koja je pred nama, posebno s obzirom na rast cijena kakaovca. Naime, u posljednjih nekoliko mjeseci na globalnoj razini dogodile su se, usudio bih se reći, tektonske promjene kada je riječ o kakaovcu, našoj glavnoj sirovini, a trend pokazuje da se situacija neće tako brzo stabilizirati. Unatoč tome što ovako snažan rast cijene kakaovca rezultira iznimnim pritiskom za poslovanje Kraša činimo sve kako bismo amortizirali ovaj udar za više od 300 posto porasta u samo godinu dana”, izjavio je Allen Halamić, predsjednik Uprave Kraš d.d.
Iz Kraša najavljuju i da bi pravi utjecaj ovog ozbiljnog povećanja cijena kakaovca se mogao osjetiti već u idućim mjesecima.
2 Odgovora
Za kvalitetnu cokoladu mi nije zao dati vise.. samo nemojte stediti na kvaliteti
Tako je!