Globalni proizvođač pića Diageo procjenjuje da bi zbog Trumpovih carina mogao izgubiti 200 milijuna dolara

Ernest_Roy / Pixabay

Vodeći svjetski proizvođač alkoholnih pića, britanski Diageo, procjenjuje kako bi planirana operativna dobit za fiskalnu godinu 2024.-25. mogla pasti za oko 200 milijuna dolara, ako se u ožujku doista uvedu najavljene visoke američke carine na robu proizvedenu u Meksiku i Kanadi.

U utorak je svoju prognozu s novinarima podijelio direktor financija te tvrtke, Nik Jhangiani, dodavši kako planiraju strategije za ublažavanje tog efekta.

Diageo je multinacionalna kompanija sa sjedištem u Londonu koja upravlja proizvodnim postrojenjima na više od 130 lokacija u svijetu. U njihovom portfelju su deseci poznatih brendova alkoholnih pića, među kojima su viskiji Johnny Walker i J&B, pivo Guinness, votka Smirnoff, liker Bailey’s, džin Tanqueray i mnogi drugi.

Oko 45% njihove globalne prodaje otpada na američko tržište i pića koja se moraju proizvoditi u Meksiku ili Kanadi, poput meksičkog brenda tekile Don Julio, ili popularnog kanadskog viskija Crown Royal.

Američki predsjednik Donald Trump zaprijetio je da će uvesti dodatnu carinu od 25% na svu robu koja dolazi u SAD iz te dvije susjedne zemlje, iako je uoči predviđenog stupanja te odluke na snagu u utorak ipak odgodio primjenu novih carina do 1. ožujka.

Ako se u ipak konačnici provede najavljeno, Jhangiani je kazao kako Diageo očekuje da će u razdoblju do kraja trenutne fiskalne godine 30. lipnja 2025. zabilježiti pad očekivanih prihoda od oko 200 milijuna dolara – no i dodao da postoje razne mjere koje kompanija može primijeniti kako bi se taj gubitak umanjio.

“U ovom trenutku smatramo da bismo oko 40% tog gubitka mogli izbjeći i prije no što krenemo s dizanjem cijena,” novinska agencija Reuters prenosi izjavu Jhianganija. Predsjednica uprave Debra Crew rekla je da se trenutna kalkulacija temelji na sadašnjem stanju, i da u to nisu uračunate potencijalne odmazde ili eskalacije sukoba između Trumpa i američkih trgovinskih partnera.

Iz kompanije su rekli kako mjere za ublažavanje efekta carina uključuju “preraspodjelu resursa, izmjene u lancu opskrbe i određivanju cijena,” i dodavši da su već krenuli s početnim korakom – prebacivanjem većih količina robe na skladišta u SAD prije no što carina stupi na snagu. “Novi namet plaćat će se pri uvozu robe, i neće biti ugrađen u maloprodajne cijene,” dodaje Crew.

Ipak, iz tvrtke su rekli da neizvjesnost oko novog carinskog režima onemogućava dugoročno planiranje i jasniju projekciju prihoda u nadolazećim mjesecima. Diageo je u fiskalnoj godini 2023.-24. globalno imao prihod od 20,3 milijarde dolara (pad od 1,4% u odnosu na godinu ranije), uz operativnu dobit od 6 milijardi dolara (rast od 8.2%).

Diageo u Hrvatskoj ima tvrtku kćer, Diageo Croatia d.o.o. iz koje su na upit portala Financije.hr rekli da ne mogu zasad ništa komentirati. Po podacima servisa CompanyWall.hr tvrtka ima devet zaposlenih, a u 2023. godini je ostvarila prihod od 1,6 milijuna eura.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari