Ford Motor (FN) procjenjuje da će bilježiti gubitke u iznosi do 5,38 milijardi eura u svom poslovanju s električnim vozilima ove godine, što je gubitak sličan prošlogodišnjem. Proizvođač automobila prognozirao je i ukupnu profitabilnost za 2025., ali čak je i ona bila niža nego u 2024. godini. Za četvrto tromjesečje tvrtka je izvijestila o neto dobiti od 1,76 milijardi eura.
Izvršni direktor Forda, Jim Farley, nastoji imati dosljedne rezultate u ovoj godini nakon nestabilne 2024., ali se čini da će 2025. biti problematična zbog promjena u američkoj politici. Tvrtka radi na prevladavanju stalnih problema s kvalitetom i podizanju cijena dionica koje su prošle godine pale za 18 posto. Sada se suočava i s neizvjesnošću zbog američkog predsjednika Donalda Trumpa koji prijeti carinama Meksiku i Kanadi. Ako se te carine provedu, doći će do rasta troškova za sirovine koje su potrebne proizvođaču automobil, što će vjerojatno naštetiti potražnji.
Farley je rekao analitičarima da bi Ford mogao izdržati nekoliko tjedana carina, ali da bi, ako bi carine od 25 posto na uvoz iz Meksika i Kanade bile produžene, to moglo imati veliki utjecaj na njihovu industriju. Smatra da će zbog toga bilježiti milijarde eura gubitaka i da će carine imati negativan utjecaj na radna mjesta. Farley je dodao kako vjeruje da Trump želi ojačati automobilsku industriju, a ne oslabiti je.
Prihod tvrtke u četvrtom tromjesečju, od 47,15 milijardi eura, premašio je očekivanja analitičara koji su predviđali da će iznositi 42,06 milijardi eura, prema podacima LSEG-a. Prilagođena zarada po dionici od 38 centi također je nadmašila predviđanja analitičara od 32 centa po dionici.
Farley je prošle godine značajno ograničio neke planove tvrtke za razvoj električnih vozila, ukinuvši dugo očekivani električni SUV s tri reda sjedala i odgodivši lansiranje novog električnog kamiona F-150 Lightning. Tvrtka se uvelike oslanja na svoj kalifornijski tim koji razvija električna vozila i rekla je da će prvo vozilo tog tima biti električni kamionet srednje veličine koji će stići 2027. godine i prodavat će se po pristupačnoj cijeni.
Iako Ford neće lansirati nova električna vozila u nadolazećoj godini, za razliku od General Motorsa koji predstavlja nove modele i povećava prodaju svojih električnih vozila Blazer i Equinox, Farley se snažno oslanja na hibride, koje GM neće lansirati do 2027. godine. Ford je prodao otprilike dvostruko više hibrida u usporedbi sa svojim električnim vozilima prošle godine, imao je 187.426 prodanih hibrida i 97.865 električnih vozila.
Tvrtka predviđa manju zaradu prije kamata i poreza od 6,84 do 8,31 milijardu eura u 2025. godini. Lani je ispunila svoje godišnje smjernice nakon što je smanjila očekivanja krajem 2024. godine, zabilježivši godišnji EBIT od 9,97 milijardi eura. Ford je prvi veliki proizvođač automobila koji je predstavio financijsko izvješće otkako je Trump u subotu potpisao izvršnu naredbu u kojoj se navodi da će SAD ovaj tjedan uvesti carine od 25 posto na robu iz Meksika i Kanade, što bi moglo negativno utjecati na Ford i njegove rivale GM i Stellantis. Međutim, Trump je odgodio uvođenje carina nakon razgovora s čelnicima svake zemlje.
Pročitajte još:
Proizvođač automobila nije uračunao carine u svoja godišnja predviđanja, rekli su stručnjaci. Farley je kazao analitičarima da bi svaka implementirana carinska politika morala biti sveobuhvatna za automobilsku industriju, dodajući da azijski konkurenti mogu uvoziti vozila u SAD bez bez povećanih carina, prenosi Reuters.
Carine na Meksiko utjecat će na Fordov popularni kamionet Maverick, jedno od njegovih najpristupačnijih vozila, Bronco Sport, kao i SUV Mustang Mach-E, koji se proizvode u meksičkim tvornicama. Analitičari su rekli da je Ford najmanje izložen carinama u odnosu na ostala tri velika proizvođača automobila iz Detroita. GM i Stellantis proizvode više profitabilnih vozila izvan Sjedinjenih Država.
Jedan odgovor
Fordovo očekivanje većih gubitaka zbog električnih vozila u 2025. godini odražava izazove s kojima se suočavaju automobilski proizvođači u prelasku na održivu proizvodnju.