Europska komisija (EK) mora što prije djelovati budući da se automobilski sektor suočava s visokim kaznama kako se bliži rok za snižavanje prosječnih emisija ugljičnog dioksida iz automobila i kamiona, poručila je Europska pučka stranka (EPP) koja je vodeća politička grupacija u EK i Europskom parlamentu (EP).
Stroži standardi oko emisija CO2 za automobilsku industriju dogovoreni su 2019. i trebaju stupiti na snagu dogodine, no proizvođači automobila krive slabu prodaju električnih vozila za nemogućnost da ispune te strože kriterije nakon što se ograničenje spusti sa 115,1 na 93,6 grama po kilometru.
EPP napominje da se tržište električnih automobila ne razvija kako se očekivalo i sada ono što najmanje treba automobilskoj industriji koja je ionako u problemima je da mora plaćati dodatno visoke kazne u milijardama eura.
Dosad je EK bila čvrsta u tvrdnji da su proizvođači imali godine za pripremu. EPP ne traži, međutim, napuštanje novih standarda već njihovo prilagođavanje, navodi Euronews.
Prema njihovom prijedlogu “privremenih mjera olakšanja”, proizvođačima bi se moglo omogućiti da se dio aktualne prodaje, što se emisija tiče, računa u određenom trenutku u budućnosti kada prodaja električnih vozila poraste.
Također, pridržavanje emisijskih ograničenja bi se moglo temeljiti na trogodišnjem prosjeku umjesto na jednoj godini te bi se kazne mogle temeljiti na aktualnoj proizvodnji umjesto na prodanim i registriranim vozilima što bi značilo da bi proizvođači mogli povećati proizvodnju malih i priuštivijih električnih automobila.
Najveća grupacija u EP-u želi i “korekciju” u de facto ograničenju prodaje novih benzinskih i dizel modela od 2035.
“EK mora hitno predstaviti reviziju regulacije koja unosi tehnološki neutralan pristup i priznaje ulogu tehnologije u smanjenju emisija CO2”, poručuje EPP.
Pročitajte još:
Europsko udruženje proizvođača automobila ovoga je tjedna također pozvalo na “pojednostavljivanje regulatornog okvira”.
EK početkom iduće godine mora predstaviti Sporazum o čistoj industriji, a predsjednica EK-a Ursula von der Leyen je osobno preuzela odgovornost za novi strateški dijalog o budućnost autoindustrije u Europi.