Deficit Hrvatske u vanjskotrgovinskoj razmjeni hrane mogao bi dosegnuti dvije milijarde eura

Freepik.com
Kupnja, Foto: Freepik.com

Osam hrvatskih prehrambenih tvrtki traži prilike za izlazak na nova tržišta predstavljajući se na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije “Anuga” u Kölnu, dok bi deficit Hrvatske u vanjskotrgovinskoj razmjeni hrane ove godine mogao iznositi enormnih dvije milijarde eura, priopćila je u srijedu Hrvatska gospodarska komora, a prenosi Hina.

Na najvećem europskom i svjetskom sajmu prehrambene industrije, koji se održao od 7. do 11. listopada, predstavile su se hrvatske tvrtke: Apimel, Avem, Dupin, Hermes international, Kraš, Pekar Tomo, Solana Nin i Varžak med.

Prezentiraju se proizvodi konditorske industrije, pekarstva, pčelarstva i po prvi put ručno brana morska sol.

Komora upozorava da se deficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni hrane u pola godine približio milijardi eura, što je rekord. Ovim tempom, a i s obzirom na značajnu turističku potražnju, mogli bismo se približiti deficitu od dvije milijarde eura na razini čitave 2023. godine, navode iz HGK.

Rast deficita dijelom je uvjetovan globalnim rastom cijena, no prisutan je i značajan rast volumena što potvrđuju podaci o uvezenim količinama.

Izvoz u šest mjeseci 2023. u odnosu na isto razdoblje 2022. bilježi rast od 16,8 posto i iznosi 1,85 milijardi eura, što je povećanje od 266,6 milijuna eura. Uvoz je porastao 21,8 posto, za 500,5 milijuna eura, i iznosi 2,79 milijardi eura.

Deficit je povećan za 33,1 posto, odnosno za 234 milijuna eura i iznosi 941,8 milijuna eura. Pokrivenost uvoza izvozom je 66 posto, što je smanjenje u odnosu na prošlogodišnju razinu od 69 posto.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari