Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad, a kad idu u kupovinu, njih gotovo polovina uvijek nosi svoju torbu ili vrećicu. Oko četiri petine građana koriste štedne žarulje te racionalno troše resurse u svojem kućanstvu pa tako ostvaruju financijsku uštedu, pokazalo je najnovije istraživanje MasterIndexa, koje je za Mastercard provela agencija Improve u studenom 2024.
Kao i prošle godine, rezultati pokazuju da je gotovo četvrtina građana dobro upoznata s konceptom održivosti. Iznadprosječno su upoznati muškarci, njih 26 posto u odnosu na žene (21 posto), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28 posto) i građani s prihodima iznad 1.600 eura mjesečno (34 posto).
Podaci pokazuju i da skoro polovina hrvatskih građana, odnosno njih 43 posto, spremno je platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja, kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42 posto). Štoviše, čak 40 posto ispitanika navodi da bi ih kompanije koje nisu posvećene očuvanju klime i okoliša mogle izgubiti kao klijente, navedeno je u priopćenju.
„Nešto je manje građana (37 posto) koji su spremni platiti više za korištenje obnovljivih izvora energije, kao i onih koji bi pri kupnji novog automobila sigurno odabrali hibridno ili električno vozilo (33 posto), što predstavlja pad od osam postotnih poena u odnosu na rezultate istraživanja od prošle godine“, navodi se u istraživanju Mastercarda.
Da održivo poslovanje – briga o okolišu, društvenom i gospodarskom razvoju – pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije smatra čak 85 posto ispitanika, i to češće oni koji su dobro upoznati s konceptom održivosti.
Čak dvije trećine građana smatra da im je za procjenu kompanije važnije transparentno poslovanje i fer odnos prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima nego ekonomska snaga same tvrtke.
“U Mastercardu smo odlučni ubrzati prelazak na održivije materijale i do 2028. potpuno izbaciti plastiku izrađenu od primarnog PVC-a iz naših platnih kartica. Ovo je dio naše predanosti očuvanju okoliša i dokaz koliko ozbiljno shvaćamo održivost. Vjerujemo da održivost više nije samo trend, već ključan faktor u odlukama potrošača. Promjena je moguća, a svi – od potrošača do poslovnog sektora – imaju važnu ulogu u stvaranju održivije budućnosti”, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Pročitajte još:
Među raznim aspektima održivosti, građanima je najvažniji odnos prema zaposlenicima i zaštita ljudskih prava, uvažavanje različitosti i nediskriminacija, što naročito ističu mladi.
Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u studenom 2024. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.000 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.
2 Odgovora
Koliko građani štede oni poskupljuju i to često….
Nisam znao da smo toliko osviješteni na razini nacije