Cadbury gubi kraljevsku povelju nakon 170 godina, više ne opskrbljuju kralja Charlesa

Pixabay.com
Čokolada, Foto: Pixabay.com

Proizvođač čokolade Cadbury uklonjen je s popisa nositelja kraljevskih povelja po prvi put nakon 170 godina. Tvrtke koje posjeduju Kraljevsku povelju, koja se dodjeljuje na razdoblje do pet godina, prepoznate su kao dobavljači roba ili usluga monarhiji. Nositelji povelja smiju koristiti grb kraljevske osobe s kojom su povezani na pakiranju, kao dio oglašavanja ili na dopisima.

Kralj Charles dodijelio je kraljevske povelje za 386 tvrtki koje su prethodno imale povelju od kraljice Elizabete II., uključujući John Lewis, Heinz i Nestle, navodi BBC. Na novom popisu nositelja kraljevskih povelja nalaze se mnoge tvrtke koje prodaju hranu i piće, poput Moet i Chandon, Weetabix te proizvođači čokolade Bendicks i Prestat Ltd. No ne i Cadbury, koja je ovu povelju imala od 1854. godine.

Američki vlasnici Cadburyja, Mondelez International, izrazili su razočaranje zbog oduzimanja povelje.

“Iako smo razočarani što smo jedna od stotina drugih tvrtki i brendova u Ujedinjenom Kraljevstvu kojima nije dodijeljena nova povelja, ponosni smo što smo je ranije posjedovali i u potpunosti poštujemo odluku,” izjavio je glasnogovornik Mondeleza.

Ranije ove godine, kralja je kampanjska skupina B4Ukraine pozvala da povuče povelje tvrtkama koje “još uvijek posluju u Rusiji” nakon invazije na Ukrajinu, spominjući Mondelez i Unilever, koji je također izgubio ovu povelju.

https://www.cadbury.co.uk/about/anniversary/200-years-of-cadbury/
Čokolada Cadbury, Foto: Cadbury/PR

Profesor David Bailey s Birmingham Business School izjavio je da će odluka oduzimanja povelje proizvođaču čokolade utjecati na njegove troškove jer će morati ukloniti povelju sa svih pakiranja.

„Kraljevska povelja bila je “svojevrsna oznaka odobrenja” koja je donosila značajne prednosti britanskom gospodarstvu“, dodao je Bailey.

Britanski čokoladni div ove je godine obilježio 200. godišnjicu, nakon što je osnivač John Cadbury 4. ožujka 1824. otvorio trgovinu mješovitom robom u Birminghamu, prodajući kakao i čokoladu za piće.

Brend je rastao kada su njegovi sinovi preuzeli posao, izgradivši tvornicu Bournville koja je postala najveći proizvođač kakaa na svijetu.

Američka prehrambena tvrtka Kraft preuzela je brend u kontroverznom preuzimanju 2010., a Cadbury je 2012. postao dio Mondelezove divizije.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari