Atlantic grupa ostvarila neto dobit od 20,9 milijuna eura, 5,5 posto manje nego lani

Foto: Atlantic Grupa

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu ostvarila 20,9 milijuna kuna neto dobiti, što je 5,5 posto manje nego u istom razdoblju lani, a prihodi od prodaje su porasli za 15,8 posto, na 459,7 milijuna eura, objavili su u utorak iz te kompanije.

Hina pojašnjava kako je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) ostala na razini prvog lanjskog polugodišta i iznosi 44,4 milijuna eura.

“U prvom polugodištu 2023. Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima”, kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Navedeni rast, kako je rekao, u velikoj je mjeri kompenzirao negativan utjecaj i dalje visokih cijena sirovina i pakirnog materijala, logističkih usluga te energenata.

“Posebno smo zadovoljni jačanjem distribucijskih temelja širenjem principalske mreže u Sloveniji te otvaranjem modernog LDC-a u Sjevernoj Makedoniji, perspektivom rasta u kategoriji kave na tržištu Srbije i rezultatima lansiranja novih proizvoda”, istaknuo je Tedeschi.

Najveći rast od 32,2 posto, na 58,6 milijuna eura ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, a slijedi SPP Piće s rastom od 20 posto, na 50 milijuna eura te te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 15,7 posto, na 18,8 milijuna eura.

pixabay.com
Burze, ilustracija; Foto: Pixabay.com

Među distribucijskim područjima prednjače Hrvatska s rastom od 19,8 posto, na 113,1 milijun eura, Srbija s rastom od 19,1 posto, na 108,6 milijuna eura i Sjeverna Makedonija s rastom od 18 posto, na 25,9 milijuna eura.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi sudjeluju s 27,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto, dok vlastiti brendovi čine 63,3 posto prihoda od prodaje. Kava se s udjelom od 20,4 posto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Iz Atlantica u priopćenju podsjećaju da su u prvom polugodištu s Grupom Podravka dogovorili suradnju koja daje odlične rezultate, a podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a.

U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja suradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zajamčen zaključenjem 12 milijuna eura vrijedne investicije u novootvoreni logističko distribucijski centar.

U svibnju je Atlantic predao obvezujuću ponudu za kupnju Strauss Adriatica, kompanije na srbijanskom tržištu poznate po brendovima Doncafe i C kafa, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji.

Na hrvatskom tržištu krenula je proizvodnja zelene energije izgradnjom prve sunčane fotonaponske elektrane na centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb, čime se emisija ugljičnog dioksida smanjuje za 3.250 tona godišnje, navodi se u priopćenju.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari