Američka savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) upozorila je da neki modeli mlaznih motora General Electrica CF6 možda sadrže dijelove s lažiranim certifikatima, tražeći od vlasnika da pregledaju zrakoplove i zalihe dijelova.
Tvrtka AOG Technics sa sjedištem u Velikoj Britaniji prodavala je izolatore za GE-jeve motore CF6 bez dozvole, upozorila je FAA. Proizvođač mlaznih motora CFM International rekao je da je AOG Technics možda prodao tisuće dijelova motora s krivotvorenom dokumentacijom, prenosi Hina.
Sumnja se da su bez certifikata možda prodavani dijelovi za motore CFM56, koje je proizvela tvrtka GE-Safran CFM, i za vrlo mali broj motora CF6 koji se uglavnom koriste za pogon teretnih aviona, a proizvodi ih General Electric.
Do ponedjeljka utvrđeno je da oko 96 motora možda sadrži dijelove s krivotvorenom dokumentacijom, naveo je CFM. Matthew Reeve, odvjetnik CFM-a i njegovih suvlasnika General Electrica i Safrana, rekao je u podnescima Visokom sudu u Londonu da je su do sada identificirali dva krivotvorena obrasca FAA za “stotine” dijelova za motore CF6 .
Taj motor koriste uglavnom teretni zrakoplovi, uključujući i veliku većinu teretnjaka Boeing 767 i vojnih zrakoplova za točenje goriva KC-767 koje u floti imaju Italija i Japan.
Ako u motorima CF6 pronađu dijelove s lažiranim certifikatom, piše Hina, vlasnici i operateri zrakoplova moraju ih ukloniti i konzervirati, istaknuo je američki reguator.
Glasnogovornik GE-ja rekao je da podržavaju upozorenje FAA-e i da sudjeluju u istragama američkih i regulatora drugih zemalja o tvrdnjama da je AOG Technics prodavao dijelove s krivotvorenom dokumentacijom.
“Nastavljamo suradnju s našim klijentima kako bismo procijenili autentičnost dokumentacije za dijelove koji su stigli iz AOG Technicsa”, rekao je glasnogovornik američkog diva. AOG Technics nije odmah odgovorio na upit da komentira istrage.
Pročitajte još:
Odvjetnici koji zastupaju AOG i njegovog direktora Josea Zamora Yrala rekli su sredinom tjedna da optuženi “u potpunosti surađuju” s istragom britanske Uprave za civilno zrakoplovstvo.
Jučer su europski regulatori rekli da istražuju navode iz izvješća da su neki dijelovi koje je isporučio AOT Tehnics bez valjanih certifikata pronađeni u motorima CFM56, ugrađenima u neke Airbusove i Boeingove zrakoplove.
AOG na sudskom ročištu nije odgovorio na tvrdnju o krivotvorenju dokumenata, budući da su tema bila proceduralna pitanja. Nakon objave zrakoplovne tvrtke promijenile su dijelove na nekoliko desetaka aviona. Izmjene su do sada obuhvatile tek djelić od ukupno 23 tisuće CFM56 motora.