Adidas bilježi prvi gubitak u 30 godina

Pixabay.com
Tenisice Adidas, Foto: Pixabay.com

Njemački proizvođač sportske opreme Adidas objavio je svoj prvi godišnji gubitak u više od 30 godina i upozorila da će prodaja u Sjevernoj Americi ponovno pasti jer se prodavači sportske odjeće u SAD-u bore s velikim zalihama.

Adidas, od listopada 2022. godine, kada je prekinuo suradnju s Kanye Westom i obustavio prodaju visokoprofitabilne linije tenisica Yeezy, ima poteškoće na tržištu SAD-a.

Izvršni direktor, Bjorn Gulden, pokušavao je povećati popularne proizvode kao što su cipele Samba i Gazelle te poboljšati odnose s trgovcima. Dionice Adidasa su se oporavile, nadmašivši Nike i Pumu otkako je Gulden preuzeo tvrtku.

“Iako ni izdaleka ne dovoljno dobro, 2023. završila je bolje nego što sam očekivao na početku godine”, rekao je Gulden.

No i ove će godine Sjeverna Amerika nastaviti biti tržišno slaba, a Adidas očekuje pad prodaje za oko pet posto, piše Reuters.

Manja potražnja i preopterećene trgovine u SAD-u opteretili su tvrtke za proizvodnju sportske odjeće i odjeće, a Adidas je rekao da je prodaja u Sjevernoj Americi smanjena za 21 posto u četvrtom tromjesečju i za 16 posto tijekom godine.

Adidas je označio kašnjenja isporuka od dva do tri tjedna zbog krize na Crvenom moru, a glavni financijski direktor Harm Ohlmeyer rekao je da bi moglo doći do utjecaja na obrtni kapital ako se prekidi nastave.

Adidas vjeruje da može povratiti tržišni udio od suparnika čak i dok ukupni apetit potrošača za sportskom odjećom opada, što dovodi do smanjenja radnih mjesta u Nikeu. Adidas očekuje da će se njegovo temeljno poslovanje – isključujući Yeezy – poboljšati 2024., s rastom od najmanje deset posto u drugoj polovici godine.

“Stvari u Adidasu očito idu u pravom smjeru otkako je Bjorn Gulden preuzeo. Brend je sve veći, što se također može vidjeti iz činjenice da se sada sve manje proizvoda mora prodavati na popustu “, rekao je Thomas Joekel, portfelj menadžer u Union Investmentu.

U Kini Adidas očekuje snažniji oporavak, s dvoznamenkastim rastom prodaje nakon povećanja od osam posto u 2023.

Adidas je prošle godine zaradio 750 milijuna eura od prodaje Yeezyja, što je rezultiralo dobiti od 300 milijuna eura. Tvrtka je izdvojila 140 milijuna eura za donacije dobrotvornim organizacijama koje se bore protiv antisemitizma i rasizma.

Upravni odbor Adidasa predložit će nepromijenjenu dividendu od 0,70 eura po dionici na temelju rezultata u 2023. unatoč neto gubitku od 58 milijuna eura, prvom od 1992. Dionicama Adidasa danas se trgovalo nepromijenjeno.

10 Odgovora

  1. I neka su. Kakve su to opanke počeli dizajnirati i proizvoditi? I onda iz očaja ih još Messi mora reklamirati nebi li nešto prodali. A dok njega isplate, piši kući propalo.

  2. Ima dosta konkurencije danas i naravno da će ljudi kupovati druge marke koje su isto tako kvalitetne, a nisu toliko skupe.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari