Kompanije u Hrvatskoj pokazuju “trend porasta zrelosti” u pogledu implementacije ESG načela, no ipak zaostaju za onima iz regije, primjerice Slovenije, kao za nekim globalnim praksama, istaknuto je u srijedu na AmCham-ovoj konferenciji “Održivost poslovanja uz ESG načela”.
U sklopu inicijative “AmCham Hrvatska & Kearney ESG Champion 2024” po drugi put je provedeno istraživanje o primjeni ESG-a, a rezultati su pokazali napredak u odnosu na prošlu godinu, istaknula je Dorotea Neuberg iz konzultantske kuće Kearney.
Po njenim riječima, hrvatske kompanije su i dalje najrazvijenije u segmentu koji se odnosi na okoliš i održivost, dok “kaskaju” u socijalnom i upravljačkom segmentu, koji su na neki način marginalizirani i stavljeni u drugi plan. Stoga, kompanije u idućim godinama trebaju više poraditi na socijalnom i upravljačkom segmentu, rekla je Neuberg.
ESG kriteriji (ESG – Environmental, Social, and Governance) su nefinancijski pokazatelji koji se odnose na strategije i politike kompanija kada je riječ o okolišu, društvu i upravljanju, pri čemu sve veći broj kompanija ima obavezu izvješćivanja o usklađenosti s tim načelima.
Inicijativa, piše Hina, funkcionira i kao svojevrsno natjecanje, pa su tako za najuspješnija poduzeća u Hrvatskoj u provedbi ESG načela proglašeni A1 Hrvatska i Atlantic Grupa, koji dijele prvo mjesto, dok je Arena Hospitality Group treća od ukupno 36 članica AmChama koje su sudjelovale u istraživanju.
Pročitajte još:
Izvršna direktorica Američke gospodarske komore u Hrvatskoj Andrea Doko Jelušić je napomenula da su izabrali nove članove Vijeća upravitelja, a od sedam članova, četiri su žene.
Također, u oko 30 posto tvrtki koje su članice te komore izvršne direktorice su žene, što je puno više od hrvatskog i europskog prosjeka, kazala je.
A1 Hrvatska d.o.o.
Vrtni put 1, 10000, Zagreb, Hrvatska
531.738.402,73 (2023)
1.909 (2023)