Daihatsu, japanski proizvođač automobila u vlasništvu Toyote, zaustavio je domaću proizvodnju nakon što je priznao da je više od 30 godina lažirao rezultate sigurnosnih testova za svoja vozila.
Najpoznatiji su po proizvodnji malih osobnih automobila, a zaustavili su proizvodnju u sve četiri japanske tvornice od utorka, uključujući i onu u svom sjedištu u Osaki, rekao je glasnogovornik.
Najmanje do kraja siječnja neće raditi, a to će utjecati na otprilike 9.000 zaposlenika u domaćoj proizvodnji, prenosi CNN.
Prošli tjedan Daihatsu je objavio da je neovisno povjerenstvo pronašlo dokaze o neovlaštenom testiranju sigurnosti na čak 64 modela vozila, uključujući i one koji se prodaju pod markom Toyota. Kao rezultat toga, Daihatsu je rekao da će privremeno obustaviti sve domaće i međunarodne isporuke vozila i konzultirati se s vlastima.
Daihatsu je u travnju priznao da je prekršio standarde na testovima sudara za više od 88.000 automobila, uglavnom prodanih pod markom Toyota u zemljama poput Malezije i Tajlanda. U tom slučaju, “unutarnja obloga vrata prednjeg sjedala bila je nepropisno modificirana” za neke provjere, dok Daihatsu nije udovoljio regulatornim zahtjevima za određene testove bočnog sudara, stoji u tadašnjoj izjavi.
U svibnju je proizvođač automobila rekao da je otkrio više nepravilnosti, otkrivši da je dostavio netočne podatke za testove sudara na dva hibridna električna vozila. Tvrtka je tada rekla da je prestala isporučivati i prodavati te modele.
Najnovija istraga dodatno ugrožava ugled tvrtke. Prema izvješću koje je prošle srijede objavilo istražno povjerenstvo, otkrivena su još 174 slučaja u kojima je Daihatsu manipulirao podacima, davao lažne izjave ili nepropisno petljao s vozilima kako bi prošao testove sigurnosnih certifikata. Najstariji slučaj je vezan za 1989. godinu, a broj nepravilnosti se povećao od 2014. godine, navodi se u izvješću.
Pročitajte još:
Dionice Toyote pale su za četiri posto u Tokiju prošlog četvrtka nakon vijesti. Dionica je od tada smanjila neke gubitke.
Kao odgovor, japanski div je obećao prodrmati svoju podružnicu, rekavši u prošlotjednoj izjavi da je “temeljna reforma potrebna za revitalizaciju Daihatsua”.
“Ovo će biti izuzetno značajan zadatak koji se ne može izvršiti preko noći”, rekli su iz Toyote, dodajući da će to zahtijevati sveobuhvatnu reviziju upravljanja, operacija i strukture jedinice.