Nakon što su vlada Slovenije i Renault potpisali krajem srpnja memorandum o razumijevanju o proizvodnji nove verzije električnog modela Twingo u tvornici Revoz u Novom Mestu, koja je i dio francuskog automobilskog diva, slovenska vlada će s 40 milijuna eura subvencionirati ulaganje francuske tvrtke Renault u električna vozila.
Ministar gospodarstva Matjaž Han je rekao da su za ovaj projekt rezervirana sredstva za iduću godinu. Naglasio je da su u stalnom kontaktu s Renaultom te da tvrtka priprema sve što je potrebno za investiciju.
Trenutačno Vlada čeka potrebnu dokumentaciju, a kako je ranije dogovoreno, prvi automobil mora biti proizveden 2026. godine.
Ministar gospodarstva je za Forbes naglasio i kako se sukladno propisima takve investicije, koje su doista velike, sufinanciraju s 10-30 posto ukupne investicije. U nekoliko godina država će osigurati oko 40 milijuna eura, a već za iduću godinu u proračunu imamo 25 milijuna eura, rekao je Han, prenosi Balkangreenenergynews.
Na pitanje hoće li se povećati broj radnih mjesta u Revozu, odgovorio je da će zadržati postojeća, a planirano je otvaranje 400 novih, ovisno o potražnji za novim modelom električnog automobila.
Prilikom potpisivanja memoranduma premijer Robert Golob izjavio je da su pregovori započeli prije godinu i pol, kada je budućnost Revoza bila vrlo neizvjesna jer je smanjen broj smjena i radnika.
Ministar Han sada je izjavio da se radi na povezivanju s kineskom automobilskom industrijom, pa je s gospodarskom delegacijom posjetio njihov uvozno-izvozni sajam, koji je jedan od najvećih u svijetu.
Pročitajte još:
Istaknuo je kako nema iluzija da jedan posjet može donijeti nova radna mjesta za slovenske tvrtke. No, s obzirom na to da je Kina prestigla Europu u segmentu električnih vozila, možda slovenski dobavljači i industrija autodijelova mogu pronaći nove poslovne partnere, istaknuo je Han, dodavši da bi tako mogli nadoknaditi ono što bi potencijalno mogli izgubiti u poslovanju s njemačkim tvrtkama.
Ministar je otkrio i da je Slovenija trenutačno na dobrom glasu kod Kineza jer je, kao i Njemačka, glasovala protiv carina na njihova električna vozila.
2 Odgovora
Bas lijepo izgleda
Fora je da su se susjedi uključili u to