Globalna prodaja potpuno električnih i plug-in hibridnih vozila ove će godine porasti za najmanje 17 posto na više od 20 milijuna automobila, potpomognuta produljenjem kineskih subvencija za razmjenu automobila, predviđa istraživačka tvrtka Rho Motion.
Europa, drugo najveće svjetsko tržište električnih vozila, ponovno će bilježiti rast prodaje automobila jer će na snagu stupiti zakoni o smanjenu CO2 emisija i postat će dostupni jeftiniji modeli električnih vozila, no tempo rasta bit će sporiji nego u 2023., rekla je voditeljica istraživanja u Rho Motionu, Iola Hughes.
Proizvođači automobila smatraju da će 2025. biti godina transformacije jer Europa uvodi nove zakone za poticanje kupnje električnih vozila, a Kina produljuje subvencije. Međutim, SAD poništava svoje ciljeve elektrifikacije pod administracijom predsjednika Donalda Trumpa.
Prodaja električnih vozila u Kini vjerojatno će porasti više nego što je prethodno prognozirano, za 17 posto u 2025. godini, a svoju tržišnu dominaciju Kina će ojačati produženjem subvencija, procjenjuje Rho Motion. U 2024. prodaja je porasla za rekordnih 40 posto na 11 milijuna. Prodaja kineskih električnih vozila potvrdit će trendove iz 2024. u Latinskoj Americi, gdje je dosegla tržišni udio od preko 80 posto, te će nastaviti rasti u azijsko-pacifičkoj regiji i na tržištima u razvoju.
Za Europu predviđaju ukupni rast prodaje od 15 posto, u odnosu na tri milijuna električnih vozila koja su prodana prošle godine, prenosi Reuters.
Mnogi proizvođači automobila još uvijek bi mogli dobiti kaznu od oko 10 milijardi eura zbog nepoštivanja ciljeva EU-a za smanjenje emisija, unatoč udruživanju s proizvođačima električnih vozila kako bi to spriječili.
Rho Motion predviđa rast prodaje električnih vozila od 16 posto u SAD-u u 2025. godini s ograničenim utjecajem Trumpovih promjena politike, ali očekuje da će one imati dugoročne posljedice uključujući, u najgorem slučaju, i pad potražnje za baterijama za električna vozila od 47 posto do 2040. godine.
Pročitajte još:
“Bilo je puno neizvjesnosti na američkom tržištu u posljednjih godinu dana i očekujemo da će zbog toga doći do smanjena prodaje električnih vozila”, rekla je Hughes.
“Međutim, još uvijek će doći do prijelaza na električna vozila i još uvijek ćemo vidjeti rast tijekom sljedećeg desetljeća”, dodala je.
3 Odgovora
Pa ljudi nemaju da si priušte poštenu nekretninu i najam na našim prostorima, a ne da pod normalno kupuju nova električna vozila.
Pa to je vrlo moguće s obzirom na trendove
Sumnjam, elektricni automobili su skupi, u Hrvatskoj si rijetko tko to može priuštiti ali vidjeti ćemo