Prodaja automobila u Europskoj uniji gotovo je stagnirala u srpnju, dok je u Hrvatskoj zabilježen jednoznamenkasti rast, pokazali su podaci udruge proizvođača automobila ACEA.
U srpnju je u EU registrirano oko 850 tisuća automobila, samo 0,2 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U lipnju je prodaja porasla za 4,3 posto.
U skupini četiri vodeća tržišta rezultati su bili različiti. Tako su Italija i Španjolska zabilježile rast broja novoregistriranih automobila za 4,7, odnosno 3,4 posto, dok su Francuska i Njemačka zabilježile pad za 2,3, odnosno 2,1 posto.
U Hrvatskoj je u srpnju, prema ACEA-inim podacima, registrirano 5.619 novih automobila, za 6,1 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U lipnju je njihov broj uvećan za 12,3 posto.
Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjilo se u srpnju, za 10,8 posto, izračunala je ACEA, znatno oštrije nego u prethodnom mjesecu kada je prodaja pala za jedan posto.
Snažan rast u Belgiji od 44,2 posto nije nadomjestio dvoznamenkasti pad u Njemačkoj, od 36,8 posto, pokazuje izvješće koje prenosi Hina. Njihov udio na tržištu u srpnju je iznosio 12,1 posto te je blago smanjen u odnosu na lipanj, kada je iznosio 14,4 posto.
U Hrvatskoj je u srpnju prodaja te kategorije električnih automobila porasla za 121,5 posto. Prodaja plug-in hibrida pala je, pak, za 98,8 posto. Sličan trend je zabilježen i kod prodaje hibridnih električnih modela, gdje je pad bio 97,3 posto.
Rast u prvih sedam mjeseci
U razdoblju od siječnja do srpnja, europsko tržište novih automobila ukupno gledano je bilježilo rast od 3,9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dosegnuvši više od 6,5 milijuna novih vozila, na sva četiri vodeća tržišta. U Španjolskoj je rast iznosio 5,6 posto, u Italiji 5,2 posto, u Njemačkoj 4,3, a u Francuskoj 2,2 posto.
U Hrvatskoj je u prvih sedam ovogodišnjih mjeseci, prema podacima ACEA-e, registrirano 45.210 novih automobila, za 13,4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjeno je za neznatnih 0,4 posto, uz registriranih 815.399 novih automobila. Prodaja ‘dizelaša’ manja je za 7,9 posto, uz prodana 837.795 nova automobila.
‘Benzinci’ su, unatoč smanjenju prodaje od 1,3 posto, zadržali vodeću poziciju s udjelom od 33,4 posto, dok su hibridni električnih automobili potvrdili drugo mjesto s tržišnim udjelom od 32 posto.
Pročitajte još:
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u prvih sedam mjeseci godine porasla za jedan posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električni automobili, prema rastu prodaje od 25,1, odnosno 17,7 posto. Porasla je prodaja ‘dizelaša’ za 12 posto, i ‘benzinaca’ za 14,1 posto.
12 Odgovora
Nema se para ali se kupuje
Istina
Ma naš standard je neusporediv s drugim zemljama ..
Naravno da je kod nas porasla, javni prijevoz je u kaosu
Hrvatska je uvijek u porastu
Ima se može se
pa normalno kad smo mi kanta za rabljene automobile u EU
Nema se novaca…
Hrvati imaju para
Nigdje bez Brum Bruma
Što reći…
Pa s obzirom da se ljudima vise ne da ni na kavu bez auta nije ni čudo da je porasla a porast ce i vise.