Plenković: Hrvatska gubi cjenovnu prednost nad konkurencijom u turizmu

Premijer Andrej Plenković na 2. sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma, Foto: Tomislav Pavlek/Hina

Premijer Andrej Plenković pozvao je u srijedu na oprez prilikom formiranja cijena u turizmu, upozorivši kako tržišni signali pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost pred mediteranskom konkurencijom te da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama.

“Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma”, rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istaknuo kako podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.

Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da joj cjenovna pristupačnost koja joj je dugo vremena bila prednost, “polako iščezava”.

Naime, kako je rekao, analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemlje te su trenutačno veće nego u Grčkoj i Španjolskoj.

“To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju što ljudima pokazati i ponuditi”, rekao je i pozvao na “mudrost” u formiranju cijena.

Upozorio je, piše Hina, da smanjenje potrošnje stranih turista za deset posto. Dodao je kako je jako bitno i da turizam ostane pristupačan hrvatskim građanima.

Povećanje cijena u turizmu utječe “kao dio mozaika” i na stopu inflacije u Hrvatskoj, naglasio je istaknuvši kako je bitno da se donose takve odluke koje će osigurati kunkurentnost, održivost i pristupačnost hrvatske turističke ponude.

Na cjenovnu konkurentnost turizma kao jedan od velikih izazova prošloga je tjedna upozorio i resorni ministar Tonči Glavina.

“Definitivno moramo napraviti sve što je u našoj moći da ostanemo cjenovno konkurentni u turizmu, kao što jesmo i što smo i bili. Ako to ne bude slučaj, onda je naravno logično očekivati i da ćemo imati pad potrošnje, dolazaka i noćenja turista. Više detalja o svemu ćemo reći na sastanku i poslije medijima”, napomenuo je Glavina.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari