Novi Bugatti vrijedi 3,8 milijuna eura: Prvi hibrid u povijesti kompanije

404
Bugatti Tourbillon, Foto: 404/PR

Bugatti Rimac predstavio je novi hiperautomobil, novi inovativni koncept uvođenjem potpuno novog pogonskog sklopa i platforme te prvi model u posljednjih dvadeset godina bez legendarnog motora W16.

Motor V16 ima obujam od 8,3 litre i razvijen je u suradnji s tvrtkom Cosworth, te radi u kombinaciji s prednjom električnom osovinom s dva elektromotora, i jednim elektromotorom postavljenim na stražnju osovinu. Tourbillon razvija ukupno 1.800 konjskih snaga, od čega 1.000 u motoru na unutarnje izgaranje, a 800 u elektromotorima, i ima samo 252 kilograma.

Bugattijev Tourbillon pruža izvanredne performanse, od nula do 100 kilometara na sat za dvije sekunde, do 200 za manje od pet, dok brzinu od nula do 300 kilometara na sat postiže za manje od deset sekundi. Nevjerojatnu brzinu od 400 kilometara na sat novi hiperautomobil dostiže za manje od 25 sekundi. Najveća mu je brzina 445 kilometara na sat.

Riječ o automobilu koji sadrži mnogo bezvremenih dijelova. Tourbillon rabi cijeli niz dizajnerskih i inženjerskih tehnika koje ne zastarijevaju, uključujući i potpuno analogni instrumentni klaster, koji su izradili švicarski urari. Upravo po tom švicarskom urarskom izumu iz 1801. godine je ovaj automobil i dobio ime – a ta tehnika pokušava suzbiti učinke gravitacije sata kako bi se osiguralo dosljednije mjerenje vremena.

Kao i svaki drugi Bugatti suvremenog doba, Tourbillon je oblikovan prema zahtjevima brzine. Naime, mogućnost vožnje brzinom većom od 400 kilometara na sat, zahtijeva da svaka pojedinačna površina, utor i prijelaz budu savršeno obrađeni kako bi se ne samo osigurala aerodinamika automobila, već i kako bi svi ti dijelovi pridonijeli njegovoj termodinamici, pojašnjavaju iz tvrtke Rimac.

404/PR
Bugatti Tourbillon, Foto. 404/PR

Tijekom evolucije Tourbillona to se temeljno načelo razvijalo s obzirom na Bugattijeva četiri glavna dizajnerska elementa nadahnuta poviješću: prednje rešetke u obliku potkove, bočnu liniju u obliku slova C, središnji hrbat i kombinaciju dviju boja.

Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, rekao je da ovaj hiperautomobil označava novo i uzbudljivo poglavlje sportskih automobila.

Automobilske legende Type 57SC Atlantic, koji je poznat i kao najljepši automobil na svijetu, Type 35, najuspješniji trkaći automobil do sada, i Type 41 Royale, jedan od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena, poslužili su nam kao inspiracija. Istovremeno su dizajn, performanse i luksuz odredile temelje novog Tourbillona, automobila koji je elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila. Drugim riječima, Tourbillon je jedinstven. I baš kao spomenute legende iz nekih prošlih vremena, Tourbillon nije napravljen samo za sadašnjost ili čak budućnost, već pour l’éternité – za vječnost”, rekao je Rimac tijekom prezentacije Tourbillona.

404
Pozadina Bugatti Tourbillona, Foto: 404/PR

Nadahnuće za automobil krije se u Bugattijevu automobilu Type 35, na čiji je oblik utjecala prednja rešetka u obliku potkove, a čiji je trup odostraga sužen da bi se dobio aerodinamični oblik zrakoplova, no i u s modelom Type 57SC Atlantic, kaže Frank Heyl, direktor dizajna tvrtke Bugatti Rimac.

„Bili smo nadahnuti i automobilom Type 57SC Atlantic – u čijem nazivu slovo S znači surbaissé ili spušteno – pa smo spustili prednji dio, snizili liniju krova, vozača približili tlu, i stvorili predivnu nisku bazu i proporcije. Iznimno nam je važno bilo pažljivo rasporediti volumene koji su i funkcionalni i podržavaju ekstremne proporcije automobila. Niži automobil izgleda šire, a naglašena je i veličina kotača – sve podsjeća na napete mišiće i stav nekoga tko je spreman na nagli skok. Svaka odluka vezana za dizajn novog automobila za cilj je imala stvoriti osjećaj brzine, čak i u mirovanju“, rekao je Heyl.

Dvobojni dizajn karoserije važan je dio Bugattijeva dizajnerskog identiteta. U slučaju Tourbillona taj je izgled evoluirao na autentičan, ali suvremen način. Granica između dvije boje sada je naš četvrti ključni dizajnerski element: bočna linija u obliku slova C. Kao nadahnuće, poslužile su granice između boja na Bugattijevom automobilu Type 41 Royale, koje su kasnije ponovno iskorištene kao temeljni dizajnerski element kod Veyrona i Chirona. U skladu s novim proporcijama i spuštenom linijom krova, bočna linija sada je zakrivljenija i blago nagnuta prema naprijed dok vijuga oko krova i sa strana automobila, i tako podsjeća na čin skakanja.

Sve površine, utori i usisni ventili pažljivo su obrađeni kako bi uravnoteživali goleme aerodinamične sile automobila koji se kreće brzinom većom od 400 km/h, te zadovoljavali termodinamičke potrebe motora V16, elektromotora i baterije pri maksimalnoj izvedbi.

Tourbillon donosi i nove patentirane tehnologije

Tourbillon u sebi sadrži i cijeli niz patentiranih tehnologija. Tako, primjerice, stražnje krilo automobila ostaje spušteno i tijekom vožnje najvećim brzinama, uz savršenu ravnotežu sila koju omogućuju te najnovije inovacije. Krilo se koristi za stvaranje veće potisne sile pri manjim brzinama, te kao zračna kočnica za veću stabilnost pri usporavanju.

Za aerodinamičnu ravnotežu zaslužan je novi koncept difuzora, koji se počinje uzdizati odmah iza putničke kabine, i to pod savršenim kutom koji drži automobil u besprijekornoj ravnoteži.

S lijeve i desne strane trupa nalaze se takozvani leteći branici koji omogućavaju strujanje zraka ispod prednjih svjetala kako bi se povećao protok zračne mase u bočne usisnike. Napredna električna „škarasta“ vrata omogućavaju jednostavno ulaženje u automobil, ali i dramatičan izlazak iz njega

Dizajnerski i inženjerski timovi osmislili su revolucionarno i autentično analogno iskustvo putničke kabine. Instrumentni klaster dizajniran je i izgrađen zahvaljujući stručnosti švicarskih urara.

404
Unutrašnjost Bugatti Tourbillona, Foto: 404/PR

Skeletizirani klaster sastoji se od više od 600 dijelova, a izrađen je od titanija i dragog kamenja poput safira i rubina. Teži svega 700 grama, uz najveću toleranciju od 50 mikrona i najmanju od pet mikrona.

Zbog tog koncepta vozači Tourbillona imat će neometan pogled na instrumente, neovisno o kutu upravljanja. Jedini zaslon u automobilu – koji podržava Apple CarPlay i može prikazati podatke o vozilu – potpuno je skriven od pogleda.

Sjedala su pričvršćena za pod kako bi bila što lakša i niža, dok se kutija za papučice može električno podešavati i pomicati naprijed ili nazad kako bi se osigurao udoban položaj vozača tijekom vožnje.

Pored korištenja analognih inovacija u izradi Tourbillonovog bezvremenog interijera, usredotočili smo se na autentičnost materijala i perfekciju svakog pojedinog elementa, rekao je Christophe Piochon, COO tvrtke Bugatti Rimac.

Obično znamo reći kako je „ono što vidite upravo ono što dobivate“; primjerice, vidite li neki komad za koji mislite da je od titanija, budite uvjereni da je doista od titanija. Isto vrijedi i ako vidite nešto za što mislite da je napravljeno od ugljičnih vlakana ili kože. I sve je uvijek najkvalitetnije“, rekao je Piochon.

Nova šasija i struktura trupa izrađene su od ugljičnog kompozita T800, koji uključuje niz inovacija za smanjenje težine, nadahnut primjerima iz svijeta vrhunskih automobilističkih utrka.

Kočnice su izrađene vrhunskom karbonsko-keramičkom tehnologijom s ugrađenom i posebno izrađenim sustavom brake-by-wire.

Bugattijev Tourbillon upravo kreće s fazom testiranja, a prototipovi su već na cesti u iščekivanju prvih isporuka kupcima tijekom 2026. godine.

Ukupno će biti proizvedeno 250 automobila po neto početnoj cijeni od 3,8 milijuna eura. Ručno sklapanje automobila odvijat će se u pogonu Bugatti Atelier u Molsheimu, i to nakon što okonča proizvodnja modela s motorom W16: Bolide i W16 Mistral.

Bugatti Rimac d.o.o.

Ljubljanska ulica 7, Brezje, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
150.437.008,39 (2023)
Broj zaposlenih:
492 (2023)

18 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari