Naplaćena premija društava za osiguranje u godinu dana porasla 10,2 posto

Croatia osiguranje, Foto: Promo

Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u siječnju ove godine iznosila je 153,5 milijuna eura, što je 10,2 posto više u odnosu na isti mjesec lani, pokazalo je izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).

U siječnju je u Hrvatskoj poslovalo 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili 22,8 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja te 130,8 milijuna eura na premiju neživotnih.

U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja, piše Hina, najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (35,9 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (19,3 posto), osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,2 posto) te ostala osiguranja imovine (osam posto).

Iznos likvidiranih šteta u prvom mjesecu 2025. iznosio je 91,9 milijuna eura, od čega se na životno se osiguranje odnosilo 25,4 milijuna, a na neživotno 66,6 milijuna eura.

U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na ono vezano uz odgovornost za upotrebu motornih vozila odnosi se 43,7 posto, osiguranje cestovnih vozila 20,2 posto, ostala osiguranja imovine 7,8 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 6,5 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 12,4 posto, na 39,6 milijuna eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je porastao s 25,3 posto, koliko je iznosio krajem siječnja prošle godine, na 25,8 posto krajem siječnja ove godine.

Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 13 posto te rastom naplaćene premije za 14,5 posto, na 19,9 milijuna eura. Slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,5 posto te naplaćenom premijom od 19,2 milijuna eura, uz rast za 10,7 posto.

2 Odgovora

  1. Rast naplaćene premije društava za osiguranje od 10,2 posto u protekloj godini ukazuje na jaču potražnju za osiguravajućim uslugama, što može biti rezultat povećane svijesti građana o važnosti osiguranja, kao i stabilizacije ekonomskih prilika.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari