Najtraženiji radnici u Hrvatskoj i dalje su konobari, prodavači i skladištari

Freepik.com
Konobar, Foto: Freepik.com

U Hrvatskoj je lani objavljeno 324.000 oglasa za posao, što predstavlja pad od 1,5 posto u odnosu na 2023. godinu, pokazala je analiza tržišta rada koju je provela Alma Career Croatia, međunarodna tvrtka koja upravlja portalom MojPosao.

Stvarna slika tržišta rada, naglašavaju, znatno je dinamičnija jer je, da bi se dobila stvarna slika, potrebno uzeti u obzir ključan faktor – nastavak rasta zapošljavanja stranih radnika. Ono se, naime, sve češće odvija putem alternativnih kanala, a ne isključivo kroz standardne oglase za posao.

U tom kontekstu, agencije za uvoz, zapošljavanje i smještaj stranih radnika odigrale su značajnu ulogu u popunjavanju potreba poslodavaca, što znači da službene brojke možda ne odražavaju puni intenzitet potražnje za radnom snagom.

Kada se uzmu u obzir svi navedeni čimbenici i tržišni trendovi, dolazi se do zaključka kako je stvarna potražnja za radnicima veća nego što statistički podaci sugeriraju te bi potencijalno mogla biti veća za 1,7 posto u odnosu na prošlu godinu.

Natječaji objavljeni na portalu MojPosao pokazali su značajan rast u određenim sektorima, posebno u pravnom sa 41 posto te bankarskom i ljudskim potencijalima s 25 posto. Slijede arhitektura (16 posto) i Farmaceutika i biotehnologija (15 posto).

Zanimljivo je da su kategorije Ljudski potencijali i Arhitektura u 2023. bile među onima s najvećim padom potražnje za radnom snagom, što jasno ukazuje na njihov oporavak u proteklih godinu dana.

S druge strane, evidentan je pad potražnje za radnom snagom u nekoliko ključnih sektora. Najveći bilježe IT i telekomunikacije sa 17 posto, poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo s 13 te briga o ljepoti i sport, odnosno sigurnost i zaštita sa po 12 posto.

Analiza je pokazala da su najtraženija zanimanja i lani bila trgovac/prodavač, konobar/barmen, skladištar, kuhar, radnik u proizvodnji i vozač.

Značajan trend rasta zabilježen je i u vezi s stalnim zaposlenjem, jer je čak 81 posto objavljenih radnih pozicija bilo vezano uz ugovore na neodređeno. Prošle godine poslodavci su u 79 posto ugovora nudili stalni posao, 45 posto oglasa nudilo je radna mjesta na određeno, dok ih je pet posto bilo usmjereno na sezonske radnike.

U svega dva posto oglasa nudili su se studentski poslovi, što pokazuje da je potražnja za radnom snagom u ovoj kategoriji bila umjerena.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari