Prema prvoj procjeni Eurostata, u veljači ove godine u odnosu na isti mjesec lani kalendarski prilagođena maloprodaja u eurozoni rasla je 2,3 posto dok je za cijelu Europsku uniju (EU) ta brojka dva posto.
Na mjesečnoj razini sezonski prilagođena maloprodaja u eurozoni bila je veća 0,3 posto u odnosu na siječanj. U čitavoj EU taj je rast bio 0,2 posto.
Najveći godišnji rast maloprodaje imali su Lukemburg od 10,3 posto, zatim Cipar s 8,5 posto te Estonija s 5,2 posto.
Najveći pad dogodio se u Poljskoj brojkom od 1,5 posto i Slovačkoj od 1,4 posto. Među članicama eurozone šest zemalja je imalo godišnji pad u trgovini na malo.
U Hrvatskoj je na godišnjoj razini zabilježen rast od 2,6 posto dok je u odnosu na siječanj ove godine maloprodaja u veljači bila niža 0,9 posto zbog bojkota trgovačkih lanaca.
Godišnji rast maloprodaje u Hrvatskoj konstantno usporava od rujna prošle godine kada je iznosio sedam posto.
Pročitajte još:
Promatrano po sastavnicama, u eurozoni u veljači je godišnje maloprodaja neprehrambenih proizvoda bez goriva rasla 2,5 posto, kod hrane, pića i duhana rast je 1,9 posto te kod motornih goriva 0,7 posto.
Na mjesečnoj razini najviše je rasla maloprodaja na Cipru, i to 4,7 posto, a najviše je pala u Bugarskoj brojkom od 1,7 posto.
Jedan odgovor
Barem nešto ide