Kineski BYD oprema najpopularnije modele pametnom tehnologijom vožnje

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BYD_Seagull_001.jpg
BYD Segull, kineski električni automobil, Foto: Wikimedia Commons/JustAnotherCarDesigner

Kineski BYD opremit će svoje najprodavanije modele naprednim značajkama autonomne vožnje, sličnim onima u premium vozilima Tesle, objavila je tvrtka, dodatno pojačavajući konkurenciju na tržištu pametnih električnih vozila (EV).

BYD će u sve svoje modele s cijenom iznad 100.000 juana odnosno oko 12.730 eura ugraditi vlastiti napredni sustav za pomoć vozaču “God’s Eye”“, izjavio je osnivač kompanije Wang Chuanfu tijekom prijenosa uživo iz Shenzhena.

No, taj će sustav biti ugrađen i u tri modela s cijenom ispod 100.000 juana, uključujući plugin hibrid Seal 05 DM-i, čiji osnovni model iznosi oko 89.800 juana ili približno 11.440 eura. Wang je također najavio da BYD planira lansirati 21 novi model opremljen ovim sustavom, ali nije naveo vremenski okvir.

“Najveća prepreka pametnoj vožnji je visoka cijena. Trenutačno modeli opremljeni ovom tehnologijom često koštaju više od 200.000 juana (25.470 eura). Vjerujem da bi dobra tehnologija trebala biti dostupna svima. Popularizacija pametne vožnje mora uključiti svakoga, kako bi svi mogli uživati u sigurnosti, udobnosti i praktičnosti koje donosi tehnologija“ rekao je Wang.

Trenutačno BYD nudi svoj “God’s Eye” sustav u modelima čija cijena počinje od 30.000 američkih dolara ili 27.900 eura, navodi Reuters, dok Tesla u Kini nudi slične značajke u vozilima s početnom cijenom od oko 29.760 EUR.

Uvođenjem značajki pametne vožnje u pristupačnije modele iz svojih najprodavanijih serija Dynasty i Ocean, čija je ukupna prodaja u 2024. godini dosegnula gotovo četiri milijuna vozila, BYD bi mogao smanjiti troškove hardvera i softvera.

BYD se tako pridružuje drugim kineskim proizvođačima električnih vozila, poput SAIC-General Motors-Wulingove marke Baojun, Xpengovog modela MONA i partnera Stellantisa, tvrtke Leapmotor, u nastojanju da uvedu pristupačna električna vozila koja mogu autonomno upravljati prometom na autocesti pod nadzorom vozača.

Ovaj trend ubrzat će usvajanje tehnologija koje sve više uključuju umjetnu inteligenciju, što je u središtu tehnološke utrke između Kine i SAD-a.

Dionice BYD-a porasle su za više od 16 posto od 6. veljače, kada su kineski mediji izvijestili da tvrtka planira održati događaj na kojem će predstaviti svoju strategiju pametne vožnje.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari