Kineskim proizvođačima električnih automobila potrebno je sve više vremana da plate svojim dobavljačima, što Bloomberg tumači kao daljnji znak pristiska na sve kaotičnijem auto tržištu u zemlji.
Kompaniji Nio, primjerice, krajem 2023. trebalo je oko 295 dana da podmiri svoje potraživanja, od kojih većinu duguje dobavljačima, u odnosu na 197 dana 2021. godine.
Xpeng Inc., još jednom kineskom proizvođaču električnih vozila uvrštenom na američke burze, ispunjavanje obveza prema dobavljačima i povezanim stranama trajalo je 221 dan.
Za usporedbu, Tesli Elona Muska podmirila je sve obveze za samo 101 dan.
Produženi ciklusi plaćanja pokazatelj su pritiska pod kojim su mnogi proizvođači automobila u Kini, gdje je gospodarski rast i dalje spor, a raspoloženje potrošača prigušeno.
To je dovelo do smanjene potražnje za električnim automobilima, a nekoć brzorastuće tržište sada je opterećeno intenzivnim ratovima cijena i smanjenim profitnim maržama.
Pročitajte još:
“Za proizvođače smanjenje cijena znači manje novca koji dolazi. Novac koji duguju svojim dobavljačima neophodan je kako bi ostali likvidni”, smatra Jochen Siebert, upravni direktor konzultantske tvrtke JSC Automotive.
Dodao je da bi sektor električnih vozila mogao doživjeti “neurednu konsolidaciju” jer dobavljači bankrotiraju, što brzo uzrokuje probleme s proizvodnjom automobila.
20 Odgovora
Pre naglo su firme krenule u posao sa električnim vozilima i to se sad sve više vidi
Propast na vidiku
Vrlo moguće
Jos je Zapad nametnuo visoke carine na njihove aute. Kineska autoindustrija na aparatima
Amerika ce ih pomest
Ahh, ko im kriv…
Sami su to trazili
Vijest dana
Zanimljivo
Pitam se zašto.
Svasta!
Ne bojim se ja za njih.
Baš mi je žao
Auto trziste je problematicno postalo!
Jako
A, bude se to sve poboljsalo…
Siguran sam u prosperitet…
woow
Sve ode u…
Prvo platit dobavljace…