Izvršni direktor LVMH-a kritizira birokrate EU dok rastu napetosti sa SAD-om

Pixabay.com
Dior, New York, SAD, Foto: Pixabay.com

Bernard Arnault, predsjednik i izvršni direktor francuskog luksuznog konglomerata LVMH, pozvao je na uspostavu zone slobodne trgovine između Europske unije i Sjedinjenih Država te istaknuo da neriješene trgovinske tenzije mogu ozbiljno naštetiti europskoj industriji.

Njegove izjave, dane nakon najave tarifa predsjednika Donalda Trumpa, podsjećaju na sličan apel Elona Muska od 5. travnja, koji se također zalagao za ukidanje carina između SAD-a i EU-a. Europska unija već dugo zagovara trgovinski sporazum „nula za nula“ – ukidanje carina s obje strane – ali je Trump tu ponudu odbacio.

Govoreći na godišnjoj skupštini dioničara LVMH-a, koja uključuje i brendove kao što su Louis Vuitton i Christian Dior, Arnault je rekao da bi europski čelnici trebali „pametno“ pregovarati s američkom administracijom te da bi nacionalne vlade trebale imati aktivniju ulogu, umjesto da se pregovori prepuste isključivo Bruxellesu, „središtu birokratske moći EU-a“.

Francuski LVMH desetljećima je dominirao svjetskim tržištem luksuza – poznat po proizvodima poput šampanjca Moët & Chandon, konjaka Hennessy, torbi Louis Vuitton i parfema Dior, podsjeća Euronews, ali je proteklih tjedana izgubio titulu najveće svjetske luksuzne kompanije, koju je preuzeo konkurentski Hermès.

„Europom ne upravlja politička već birokratska moć koja svoje vrijeme provodi izdavanjem propisa koji se, nažalost, nameću svim državama članicama i štete našim poslovnim sektorima“, rekao je Arnault. Dionice LVMH-a pale su za 7,8 posto ranije ovoga tjedna, nakon neočekivanog pada prodaje u prvom tromjesečju.

Arnault je kazao da bi kompanija mogla biti prisiljena proširiti svoje poslovanje u SAD-u.

„Bili bismo prisiljeni povećati američku proizvodnju kako bismo izbjegli carine, ako Europa ne bude pametno pregovarala“, izjavio je Arnault.

LVMH je 2019. godine premjestio dio proizvodnje u SAD otvaranjem radionice Louis Vuittona u Alvaradu u Teksasu, tijekom prvog Trumpova mandata. Trump i Arnault tada su zajedno obišli pogon, promovirajući ga kao simbol američke industrijske renesanse.

No Arnault je na skupštini priznao da postrojenje u Teksasu zasad nije ispunilo očekivanja. Prema dokumentima predstavljenima na sastanku, SAD čini 25 posto ukupne prodaje LVMH-a.

Arnault je također kritizirao prijedloge o povećanju poreza na dobit u Francuskoj, nazvavši ih „porezom na ‘Made in France’“, te upozorio da bi mogli natjerati kompanije na selidbu iz zemlje.

Pohvalio je američki model, istaknuvši niže poreze i državne industrijske investicije.

„Kada se vratite u Francusku nakon nekoliko dana u SAD-u, doživite svojevrstan hladan tuš“, rekao je predsjednik i izvršni direktor francuskog luksuznog konglomerata LVMH.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari