ICT stručnjaci uvjerljivo najtraženiji u online oglasima za poslove u EU

Foto: Markus Spiske/Pexels

ICT stručnjaci su uvjerljivo najtraženiji u Europskoj uniji (EU) kad je riječ o oglasima za posao online, pokazuju podaci Eurostata.

Poslodavci su u 2023. godini objavili 871 tisuću oglasa u kojima se traže stručnjaci u tom području što je devet posto ukupno objavljenih online oglasa.

Iduće u nizu traženih profesionalaca su osobe koje se bave razvojem i analitikom za softvere i aplikacije, a takvih je online oglasa bilo 515 tisuća ili 5,3 posto od ukupnog broja.

Inženjerska struka je na trećem mjestu sa 412 tisuće oglasa, odnosno 4,3 posto, a u potrazi za radnicima u proizvodnji objavljeno je 385 tisuća online oglasa ili četiri posto.

Među prvih deset zanimanja su još znanstveni inženjeri i tehničari, prodavači u trgovinama, radnici u transportu i skladištenju, prodajni i marketinški menadžeri, ostali uredsko-administrativni zaposlenici te financijsko-matematički stručnjaci.

Preko 100 tisuća online oglasa, odnosno 136 tisuća, još je bilo za vozače autobusa i teških kamiona. U gotovo 100 tisuća oglasa tražili su se kuhari, odnosno osobe za rad u pripremi hrane.

Visoko su kotirali i djelatnici u zdravstvu, prenosi Euronews, budući da je objavljeno 96 tisuća oglasa za liječnike, 115 tisuća za profesionalce koji pružaju osobnu njegu te 131000 za ostale stručnjake u tom sektoru. Tako je na oglase vezane za zdravstvo ukupno otpalo 3,5 posto online oglasa.

Među najtraženijim vještinama, kako su bile formulirane u oglasima, izdvaja se “pokazivanje želje za učenjem” što je bio slučaj u više od četvrtine ili 26,2 posto oglasa.

Visoko je rangiran i timski rad, odnosno sposobnost funkcioniranja u timu s 21,4 posto.

Poslodavci također dobro vrednuju i traže proaktivnost kao kvalitetu zaposlenika što se pojavilo u 12,4 posto oglasa.

Zanimljivo je da je “kreativno i inovativno razmišljanje” bilo dosta loše plasirano i pojavilo se tek u četiri posto slučajeva.

Treba napomenuti da Eurostat jasno razdvaja broj oglasa i broj slobodnih radnih mjesta budući da se za neke poslove ne pojavljuju online oglasi, a postoje i slučajevi da se oglasi pojave premda poslodavac nema namjeru odmah zaposliti novu osobu već ponajprije želi dobiti uvid u mogućnosti koje nudi tržište rada. Također, jedan oglas može ponuditi više slobodnih radnih mjesta.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari