Vlada RH je donijela odluku o prihvaćanju ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom do 31. prosinca 2032. između RH, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i upravitelja infrastrukture, društva HŽ Infrastruktura, a za njegovu provedbu predviđeno je ove godine u državnom proračunu 394,2 milijuna eura, u 2026. iznos od 413,9 milijuna eura, a godinu iza 428,4 milijuna eura.
Ministar mora, prometa i infrastrukture RH Oleg Butković kazao je da višegodišnji ugovor za upravljanje željezničkom infrastrukturom pruža stabilnost i predvidljivost u planiranju i upravljanju infrastrukturnim projektima te omogućuje bolje planiranje financijskih resursa, dugoročne strategije održavanja i modernizacije te olakšava investicije u infrastrukturu.
Naveo je da je željeznička infrastruktura javno dobro u općoj uporabi, u vlasništvu RH, kojom upravlja upravitelj infrastrukture HŽ Infrastruktura. “Održavanje, modernizacija i izgradnja željezničke infrastrukture ključni je uvjet za konkurentno tržište željezničkih usluga”, naveo je Butković.
Taj će pristup, naveo je, stvorit uvjete za postizanje financijske stabilnosti upravitelja željezničke infrastrukture uz istovremenu transparentnost financijskih transakcija od države prema upravitelju željezničke infrastrukture u RH, veću troškovnu učinkovitost i veću odgovornost uprave upravitelja željezničke infrastrukture u RH u izvršenju zadataka.
Sredstva za provedbu višegodišnjeg ugovora osigurana su u državnom proračunu za 2025. godinu i projekcijama za 2026. i 2027. godinu na razdjelu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Tako je za ovu godinu za tu namjenu planiran iznos od 394,2 milijuna eura, u 2026. projekcija je u iznosu od 413,9 milijuna eura, a u 2027. projekcija iznosi 428,4 milijuna eura.
Sklapanje višegodišnjeg ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom, predstavlja jedan od preduvjeta za ispunjenje ciljeva definiranih u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti a koji se odnose na reformu željezničkog sektora, odnosno na reorganizaciju upravljanja željezničkim društvima i njihovim poslovanjem, prenosi Hina.
![Hina](https://financije.hr/wp-content/uploads/2025/02/VladaRH-6-2-25-1024x576.jpg)
Vlada je donijela i odluku o prihvaćanju nagodbe između RH i društva HŽ Putnički prijevoz (HŽPP) o uređenju imovinsko-pravnih pitanja preostalih nakon podjele HŽ-Hrvatske željeznice, a Butković je naglasio da je nakon razdvajanja tog društva na četiri nova društva, imovina izuzeta iz bilance društva ali da nije, prilikom te statusne promjene, prenesena u imovinu četiri novoosnovana društva.
“Cilj nagodbe je da se društvu HŽPP namiri potraživanje za manje preneseni temeljni kapital na ime ulaganja u javno dobro i to kao naknada uloženih vlastitih sredstava iz temeljnog kapitala”, istaknuo je Butković.
Inače, iznos od 157,5 milijuna eura predstavlja dio manjka koji pripada društvu HŽPP i koji predstavlja pravo HŽPP-a na nadoknadu kapitala za dio izuzetog javnog dobra. S druge strane, uzimajući u obzir potraživanje RH od HŽPP u iznosu oko dva milijuna eura koje predstavlja regresno potraživanje Ministarstva financija za otplaćene obveze po Ugovoru o kreditu zaključenom između HŽ Putnički prijevoz d.o.o. i HBOR-a od 28. siječnja 2014., nagodbom se vrši prijeboj tog potraživanja, navedeno je u odluci Vlade.
Pročitajte još:
Nadalje, u svrhu podmirivanja dijela naknade za namiru koju RH ima dati društvu HŽPP, RH odnosno Ministarstvo financija će preuzeti otplatu iznosa nedospjelih neotplaćenih kreditnih obveza društva HŽPP za četiri kreditna zaduženja, počevši od 1. siječnja 2026. pa do kraja otplate, u visini od 152,3 milijuna eura, a koji iznos predstavlja stanje utvrđeno na dan 31. prosinca 2024. Slijedom navedenog, iznos od 3,1 milijun eura predstavlja preostali iznos naknade koji Republika Hrvatska ima namiriti društvu HŽPP isplatom, ističe se u odluci.
Jedan odgovor
Odlična vijest.