Europska komisija slabi primjenu pravila o CO2 za europsku automobilsku industriju

https://hr.e-guide.renault.com/hrv/Twingo-electric
Električni Renault Twingo, Foto: Renault.com/hr

Očito je vrag odnio šalu što se problema za europsku automobilsku industriju tiče, pa je Europska komisija shvatila da mora malo relaksirati pravila kako bi pomogla tom sektoru da se lakše prilagodi na zelenu tranziciju.

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen izjavila je u ponedjeljak da će se proizvođači automobila morati pridržavati postojećih ciljeva smanjenja emisija ugljičnog dioksida, ali će ispunjavanje ciljeva biti mjereno na trogodišnjoj umjesto na godišnjoj osnovi.

Postizanje ciljeva znači veću prodaju električnih vozila u čemu Europska unija zaostaje za SAD-om i Kinom.

“Ciljevi ostaju isti i moraju se ispuniti, no ovim se dobiva više prostora za djelovanje”, rekla je Von der Leyen, dodajući da će biti potrebna suglasnost zemalja članica i Europskog parlamenta.

Dionice proizvođača kao što su Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz su ojačale nakon te izjave.

Pridržavanje pravila će se mjeriti u trogodišnjem razdoblju od 2025. do 2027.

Proizvođači su od Bruxellesa tražili ublažavanje pristupa govoreći da bi ove godine morali platiti i do 15 milijardi eura u kaznama.

Temeljem novoga prijedloga oni će ove godine moći prodati manje električnih automobila no što je trebalo u zamjenu za veću prodaju u idućoj i 2027. godini.

To će malo odgoditi rast proizvodnje električnih vozila u Europi i ukloniti pritisak na industriju da mora izbaciti jeftinije električne modele još ove godine.

Izvršni direktor međunarodne europske udruge Transport i Okoliš William Todts smatra da ovakva mjera neće biti od koristi jer samo pomaže onima koji zaostaju u zelenoj tranziciji.

“Slabljenje pravila nagrađuje one koji zaostaju i malo pomaže europskoj automobilskoj industriji osim u tome da i dalje zaostaje za Kinom u električnim vozilima. EU riskira stvoriti vrlo štetnu neizvjesnost oko tranzicije na električna vozila. Zbog toga očekujemo akcijski plan za automobilsku industriju koji vraća povjerenje i sektor na put da ostvari cilj od 100 posto vozila bez emisija u 2035”, objavljeno je na web stranici udruge.

Europska bi komisija taj akcijski plan trebala objaviti ovaj tjedan.

Todts napominje da je cilj za ovu godinu bio dohvatljiv, a sada će proizvođači biti pod manjim pritiskom da izbace priuštivije električne modele kao što su Renault R5 i Citroen eC3 koji su trebali pomoći ostvarenju ovogodišnjih ciljeva.

Bruxelles, kako se stvari razvijaju, postavljene ciljeve vidi dobrima, no shvaća da je provedba upitna. To je vidljivo i u pojednostavljivanju pravila u području izvještavanja o održivosti objavljenih protekli tjedan gdje će se iz opsega te obveze ukloniti oko 80 posto tvrtki i obveze usmjeriti na one najveće, a djelomično su pomaknuti i rokovi za primjenu odgovarajuće direktive.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari