Operativna dobit Lufthanse lani je pala za više od trećine, objavila je zrakoplovna kompanija u četvrtak, zaključivši tešku godinu u kojoj su rastući troškovi, ograničen pristup ruskom zračnom prostoru i kašnjenja u isporuci zrakoplova negativno utjecali na profitabilnost.
Europske zrakoplovne kompanije, ističe Reuters, imale su poteškoća prošle godine jer je inflacija povećala troškove unatoč kontinuirano snažnoj potražnji, što je dovelo do pada dionica većine glavnih prijevoznika na kontinentu.
Nemogućnost letenja iznad Rusije zbog sankcija također je pogodila ključne rute prijevoznika prema Aziji.
Lufthansa je u početku ciljala na operativnu maržu od osam posto prošle godine. Nakon što je u prvom polugodištu dvaput izvijestila o padu dobiti, grupa je objavila da je ostvarila znatno nižu stopu od 4,4 posto, što se djelomično pripisuje skupim štrajkovima i nižim prihodima po putniku zbog povećanja kapaciteta u cijeloj industriji.
“Gledajući unatrag, 2024. je bila godina s dvije različite polovice za Lufthansa Grupu. U prvih šest mjeseci još smo se morali nositi sa značajnim padom operativne dobiti”, izjavio je glavni izvršni direktor Carsten Spohr.
No, zrakoplovna kompanija uspjela se oporaviti u drugoj polovici godine, s osobito snažnim četvrtim kvartalom, rekao je Spohr.
Lufthansa je lani zabilježila prilagođenu dobit prije kamata i poreza od 1,65 milijardi eura (1,78 milijardi dolara), što je nešto iznad procjene analitičara anketiranih od strane LSEG-a, koji su očekivali 1,59 milijardi, ali ipak manje u odnosu na 2,68 milijardi eura u 2023. godini.
Pročitajte još:
Najavili su i novu strategiju poslovanja svoje osnovne zrakoplovne kompanije, koja je zabilježila operativni gubitak od 94 milijuna eura, što je opteretilo ukupne rezultate.
Kompanija je navela da bi program restrukturiranja Lufthansa Airlinesa trebao do 2028. godine donijeti bruto dobit od oko 2,5 milijardi eura.