Akio Toyoda i devet drugih članova odbora Toyote ponovno su izabrani na godišnjoj skupštini, a dioničari su odbacili zabrinutost oko skandala oko upravljanja i certifikacijskih testova.
Dva vodeća opunomoćena savjetnika preporučila su Toyodin reizbor i njegovo ponovno imenovanje bilo je očekivano s obzirom na udjele u proizvođaču automobila u vlasništvu drugih tvrtki Toyotine grupe, rekordne poslovne rezultate i njegovu popularnost među japanskim maloprodajnim ulagačima.
Za Toyodinu smjenu zalagali su se inostrani ulagači koji, kako Reuters navodi, čine četvrtinu Toyotinih dioničara. Mirovinski fondovi javnih zaposlenika u New Yorku složili su se s tim stavom i glasali protiv Toyode.
“Postavljanje tona na vrhu je ključno”, rekao je Michael Garland, koji nadzire korporativno upravljanje za fondove, u izjavi poslanoj e-poštom.
Glass Lewis, koji je preporučio da Toyoda ne bude ponovno reizabran, rekao je da je on odgovoran za nedostatak neovisnosti odbora te je također naveo zabrinutost zbog njegovih strateških udjela i povrata kapitala.
Ali Toyoda, koji je unuk osnivača tvrtke, i dalje je vrlo popularan među malim ulagačima, koji čine 12,6 posto dioničara proizvođača automobila. Rekordna dobit u prošloj poslovnoj godini i jaki rezultati dionica također su mu išli u prilog.
Problemi s certifikacijom koji su uznemirili proizvođača automobila su kakko smatraju mali dioničari loša stvar, ali da se čini da je Toyota željna poduzeti korake kako bi spriječila ponavljanje nepravilnosti.
Početkom lipnja, Toyota je rekla da je pogrešno provela šest različitih testova certifikacije vozila u prošlosti, uključujući za tri modela koji su se još uvijek prodavali. Neki od testova provedeni su pod strožim uvjetima od onih koje je postavila vlada, poništavajući njihove rezultate, rečeno je tada.
Toyotine dionice niže su za deset posto otkako su ove informacije objavljene, ali su još uvijek u porastu od 18 posto tijekom godine. Izvršni direktor Toyote, Koji Sato, koji je prošle godine naslijedio Toyodu na mjestu izvršnog direktora, ponovio je isprike zbog problema s certifikacijom, ali ni on ni Toyoda nisu se izravno obratili preporukama opunomoćenih savjetnika.
Dioničari su u utorak također odbacili prijedlog investitora koji poziva na veće otkrivanje klimatskog lobiranja kojem se protivila Toyota.
Problematičnih vozila nema u Hrvatskoj
Iz hrvatskih podružnica Toyote i Mazde poručili su za Financije.hr da takvih vozila nema u Hrvatskoj.
„Ne radi se o vozilima koja se proizvode za EU tržište. Yaris Cross koji se prodaje u Europi, odnosno u Hrvatskoj, proizvodi se u Francuskoj i Češkoj. Sukladno tome u Hrvatskoj nemamo obuhvaćenih vozila”, odgovorili su iz Toyote Hrvatska za Financije.hr.
Spomenutim skandalom obuhvaćena je i Honda koja je utvrdila nepravilnosti prilikom ispitivanja buke u razdoblju duljem od osam godina do listopada 2017. na dvadesetak modela koji se više ne proizvode.
Pročitajte još:
“Ukoliko dobijemo službenu informaciju od proizvođača ili sustava Rapex vezanu uz navedenu vijest istu ćemo Vam proslijediti”, istaknuli su iz Honde Hrvatska.
I Mazda je obustavila isporuke svog sportskog automobila Roadster RF i hatchbacka Mazda2 nakon što je otkrila da su radnici izmijenili rezultate ispitivanja softvera za kontrolu motora.
3 Odgovora
Hmn jako zanimljivo
Ah, sta mozemo
Ludost!