Odlazeća administracija predsjednika Joea Bidena u ovih dana dovršava pravila koja će de facto zabraniti gotovo sve kineske automobile i kamione na američkom tržištu, kao dio akcije protiv vozila opremeljenih kineskim softverom i hardverom.
Najnoviji potez Washingtona protiv kineskih proizvođača dolazi nakon što je Ministarstvo trgovine u siječnju razmatralo slične postupke protiv kineskih dronova, nakon prošlogodišnjeg značajnog povećanja carina na uvoz električnih vozila.
“Ovo je stvarno važno jer ne želimo dva milijuna kineskih automobila na cestama i onda shvatiti da imamo prijetnju,” izjavila je ministrica trgovine Gina Raimondo za Reuters u intervjuu, navodeći zabrinutosti za nacionalnu sigurnost.
U rujnu je njezino ministarstvo predložilo sveobuhvatnu zabranu ključnog kineskog softvera i hardvera u povezanim vozilima na američkim cestama, pri čemu bi zabrane softvera stupile na snagu u modelima za 2027. godinu, a one za hardver u 2029. Također zabranjuju kineskim automobilskim tvrtkama testiranje autonomnih vozila na američkim cestama.
Pravila se također odnose na ruska vozila i komponente.
Američko Ministarstvo trgovine je u konačnim pravilima navelo da uvodi određene promjene, poput izuzimanja vozila većih od 4,535 od pravila, što bi omogućilo kineskom BYD-u da nastavi sastavljati električne autobuse u Kaliforniji.
U ponedjeljak je ministarstvo najavilo da uskoro planira predložiti pravila koja će zabraniti kineski softver i hardver u većim komercijalnim vozilima, uključujući kamione i autobuse. Konačna odluka bit će prepuštena nadolazećoj Trumpovoj administraciji.
U promjeni, ministarstvo je navelo da se zabrane neće odnositi na kineski softver razvijen prije stupanja na snagu novih pravila, sve dok ga ne održava kineska tvrtka.
To znači da bi General Motors i Ford potencijalno mogli nastaviti uvoziti neka vozila proizvedena u Kini za američke kupce, rekao je visoki dužnosnik novinarima.
Pročitajte još:
Alliance for Automotive Innovation, koji predstavlja GM, Toyota Motor, Volkswagen, Hyundai Motor i druge velike proizvođače automobila, neuspješno je tražio dodatnu godinu za ispunjavanje hardverskih zahtjeva.
Polestar, švedski proizvođač automobila koji je brend kineskog Geelyja, upozorio je u listopadu da bi bez promjena pravilo Ministarstva trgovine “efektivno zabranilo” prodaju njihovih vozila u Sjedinjenim Državama.
Jedan odgovor
Krenule su Igre prijestolja, Sleepy Joe vuče zadnje poteze