Bayer grupa: Pada cijena glifosata, ali nadmašili smo konkurenciju

Bayer, foto: PR

Bayer Grupa je u prva tri mjeseca ove godine poslovala prema očekivanjima, s ukupnom prodajom od 13,765 milijardi eura, što je malo niže od istog razdoblja prošle godine, priopćili su iz kompanije.

“Prodaja u prvom tromjesečju blago je pala u odnosu na prethodnu godinu. Divizija Pharmaceuticals zabilježila je rast i profitabilnost, a Divizija Crop Science nadmašila je rezultate na teškom tržištu. Consumer Health počeo je sporije, ali je spreman da se vrati na rast tijekom godine.”, rekao je izvršni direktor Bill Anderson u utorak predstavljajući tromjesečno izvješće tvrtke za prvo tromjesečje.

Anderson je komentirao i strateške prioritete tvrtke. “U ožujku sam istaknuo četiri područja na koja smo usredotočeni kako bismo vratili Bayer na pravi put. Dva mjeseca kasnije, napredovali smo u svakom od njih.”, rekao je, govoreći o rastu i inovacijama, sudskim sporovima u SAD-u, gotovini i razduživanju te novom operativnom modelu dinamičkog dijeljenog vlasništva (DSO).

Korporativni preustroj prema DSO-u utjecao na sve

Što se tiče implementacije DSO-a, Bayerov glavni izvršni direktor objasnio je: „Konsolidiramo uloge, dizajniramo timove za veći učinak i izdvajamo slojeve. Najvažnija mjera našeg utjecaja bit će mnogo veća od broja radnih mjesta ili ciljanih ušteda. Bit će u našoj sposobnosti da inoviramo, razvijamo svoje poslovanje i poboljšavamo živote naših kupaca.”

Grupna prodaja iznosila je 13,765 milijardi eura u prvom tromjesečju 2024. te je stoga bila malo ispod brojke iz prethodne godine na osnovi usklađenoj za valute i portfelj (prilagodba tečaja i portfelja minus 0,6 posto). Ostvaren je negativan tečajni učinak od 525 milijuna eura (prvo tromjesečje 2023. imalo je pozitivan tečajni učinak od 102 milijuna eura). EBITDA prije posebnih stavki smanjena je za 1,3 posto na 4,412 milijardi eura. EBIT je porastao za 4,0 posto na 3,092 milijarde eura nakon neto posebnih troškova od 207 milijuna eura (prvo tromjesečje 2023.: 431 milijun eura). Posebni troškovi prvenstveno su se odnosili na troškove za mjere restrukturiranja u tijeku i utjecali su na sve divizije i funkcionalna područja. Neto dobit pala je za 8,2 posto na 2,0 milijarde eura, dok je osnovna zarada po dionici smanjena za 4,4 posto na 2,82 eura.

Slobodni novčani tok iznosio je minus 2,626 milijardi eura (prvo tromjesečje 2023.: minus 4,102 milijarde eura), uglavnom zbog poboljšanja operativnog novčanog toka. Neto financijski dug na dan 31. ožujka 2024. iznosio je 37,488 milijardi eura, što je povećanje od 8,7 posto u odnosu na kraj 2023. To se uglavnom može pripisati odljevima novca iz poslovnih aktivnosti zbog sezonskih čimbenika.

Crop Science nadmašio konkurente u prodaji

U poljoprivrednom poslovanju (Crop Science), Bayer je nadmašio svoje konkurente na  tržištu. Prodaja je pala za 3,0 posto (prilagođavanje tečaja i portfelja) na 7,907 milijardi eura, uglavnom zbog nižih količina herbicida koji se ne temelje na glifosatu i poslovanja s fungicidima u Europi/Bliskom Istoku/Africi. Što se tiče proizvoda na bazi glifosata, odjel je zabilježio značajne tržišne padove cijena u svim regijama koji nisu u potpunosti nadoknađeni snažnim oporavkom količine. Strateški poslovni subjekti Herbicidi i Fungicidi zabilježili su pad prodaje od 13,3 posto odnosno 8,5 posto (prilagođavanje tečaja i portfelja). Prodaja u Soybean Seed & Traits bila je na razini razdoblja prethodne godine (prilagodba tečaja i portfelja). Poslovanje u tvrtki Corn Seed & Traits poraslo je za 2,0 posto (prilagođavanje valute i portfelja) zahvaljujući višim cijenama u svim regijama, dok je prodaja u tvrtki Insecticides porasla za 2,3 posto (prilagođavanje valute i portfelja), potaknuto povećanim količinama u Europi/Bliskom istoku /Afrika i Sjeverna Amerika.

EBITDA prije posebnih stavki u Crop Scienceu smanjila se za 12,8 posto na 2,849 milijardi eura, uglavnom zbog pada cijena proizvoda na bazi glifosata. Zabilježen je i negativan tečajni učinak od 92 milijuna eura (1. tromjesečje 2023.: pozitivan tečajni učinak od 54 milijuna eura).

Poslovanje u Pharmaceuticals-u raste uglavnom zahvaljujući novim proizvodima

Prodaja lijekova na recept (Pharmaceuticals) porasla je za 3,9 posto (Fx & portfel adj.) na 4,358 milijardi eura. Novi proizvodi odjela Nubeqa™, lijek protiv raka, i Kerendia™, za liječenje bolesnika s kroničnom bubrežnom bolešću povezanom s dijabetesom tipa 2, zabilježili su napredak u prodaji za oko dvije trećine (prilagodba tečaja i portfelja).

Osim toga, prodaja oftalmološkog lijeka Eylea™ porasla je za 3,4 posto (prilagodba tečaja i portfelja) zahvaljujući većim količinama i cijenama. Poslovanje s radiologijom također je ostvarilo dobitke, pri čemu su obitelji proizvoda CT Fluid Delivery i Ultravist™ zabilježile rast od oko 10 posto (prilagodba tečaja i portfelja). Unatoč tome što je bila uzdržana pritiskom konkurencije generičkih proizvoda, kao što se očekivalo, prodaja oralnog antikoagulansa Xarelto™ također je porasla, porasvši za 1,7 posto (prilagodba tečaja i portfelja). Nasuprot tome, negativan razvoj događaja za odjel uključivao je pad prodaje Adalata™ zbog natječajnih procedura u Kini. Na globalnoj razini, prodaja lijeka za kardiovaskularne bolesti smanjila se za 23,0 posto (prilagodba tečaja i portfelja).

EBITDA prije posebnih stavki u Pharmaceuticals porasla je za 8,0 posto na 1,194 milijarde eura. Veća ulaganja u istraživanje i razvoj za staničnu i gensku terapiju i kemoproteomske tehnologije nadoknađena su nižim troškovima za projekte u naprednom kliničkom razvoju. Divizija je također uspjela smanjiti troškove prodajnih aktivnosti. Ostvaren je negativan tečajni učinak od 127 milijuna eura (prvo tromjesečje 2023.: negativni tečajni učinak od 6 milijuna eura).

Očekivanja od proizvoda za njegu

Prodaja proizvoda za samonjegu (Consumer Health) smanjila se za 1,8 posto (Fx & portfolio adj.) na 1,432 milijarde eura. Odjel je iskusio smanjenu potražnju nakon snažnog prethodnog tromjesečja u kojem su zalihe popunjene zbog poboljšane situacije s opskrbom. Osim toga, američki trgovci na malo optimizirali su razine zaliha u cijeloj industriji. Međutim, strateško određivanje cijena uvelike je nadoknadilo pad količina. Poslovanje u kategoriji alergija i prehlada palo je za 16,8 posto (prilagođavanje valute i portfelja) zbog slabije hladne sezone i blage zime, dok je prodaja u prehrambenim proizvodima bila na razini iz godine u godinu (prilagođavanje valute i portfelja). Nasuprot tome, poslovanje je poraslo za 9,0 posto (prilagodba tečaja i portfelja) u Digestive Healthu usred poboljšane situacije s opskrbom. Rast u Europi, gdje je odjel u cjelini zabilježio veću prodaju, uglavnom su potaknuli Iberogast™ i Rennie™. Poslovanje je također poraslo u kategoriji dermatologije, gdje je prodaja porasla za 7,3 posto (prilagodba tečaja i portfelja) uglavnom zahvaljujući proizvodima Bepanthen™ Derma i velikoj potražnji za regionalnim markama u Kini.

EBITDA prije posebnih stavki u odjelu Consumer Health smanjila se za 12,7 posto na 331 milijun eura, uglavnom zbog negativnih tečajnih učinaka od 46 milijuna eura (prvo tromjesečje 2023.: negativni tečajni učinci od 4 milijuna eura). Divizija je u velikoj mjeri uspjela nadoknaditi pad prodaje, rast troškova izazvan inflacijom i veća ulaganja u marketing inovativnih proizvoda zahvaljujući svojim kontinuiranim naporima u upravljanju troškovima i cijenama. Također je ostvaren veći prihod od prodaje manjih, nestrateških marki.

Negativni tečajni utjecaj povećan

Bayer je potvrdio svoju valutno prilagođenu prognozu za cijelu 2024. (tj. na temelju prosječnih mjesečnih tečajeva u 2023.). Međutim, negativni utjecaj očekivanih tečajnih učinaka povećao se na temelju završnih tečajeva od 31. ožujka 2024. Primjena tečajeva na taj datum zatvaranja umjesto 31. prosinca 2023. dovodi do smanjenja prognoze za EBITDA prije posebnih stavki iz između 10,4 milijarde i 11,0 milijardi eura do između 10,2 milijarde i 10,8 milijardi eura, na primjer.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari