Airbus u 2024. isporučio 766 zrakoplova, šestu godinu uzastopce ispred Boeinga

pixabay.com
Airbus a320neo, ilustracija Foto: Pixabay.com

U protekloj je godini Airbus isporučio 766 zrakoplova zadržavši globalno vodstvo u toj industriji šestu godinu uzastopce budući da se Boeing tek polako oporavlja od unutarnjih problema.

Broj isporučenih aviona tek je neznatno niži od ciljane brojke od 770, no Airbus navodi da je praktično cilj postignut s obzirom na globalne probleme u dobavnim lancima zbog manjka dijelova i radne snage.

Po riječima Chloe Lemarie iz tvrtke za poslovne analize i istraživanja Jefferies, četiri zrakoplova koja nedostaju su manja A220 modela.

Rast isporuka u odnosu na 2023. godini je četiri posto, a u prošloj godini je iznosio 11 posto.

Iako je Boeing imao dosta problema prošle godine nakon nezgode s vratima na zrakoplovu Alaske Airlines, analitičari ističu da se u ovome trenutku dva proizvođača agresivno natječu za nove narudžbe.

Airbus je u prošloj godini imao 878 bruto narudžbi, odnosno 826 nakon otkazivanja određenog broja narudžbi. To je 61 posto manje od rekordne 2023. Do kraja studenoga prošle godine Boeing je imao 370 neto narudžbi.

Odlazak iskusnih radnika tijekom pandemije i otežana opskrba sirovinama uslijed geopolitičkih tenzija ključni su problemi za avioindustriju.

Jedan od pokazatelja kojima se u toj industriji posvećuje pozornost kao pokazatelju uspješnosti proizvodnje je isporuka uskotrupnih zrakoplova, a glavni izvršni direktor Airbusa Christian Scherer navodi kako je uvjeren da će u 2027. godini tvrtka dosegnuti razinu proizvodnje od 75 uskotrupnih zrakoplova iz obitelji A320 mjesečno.

Trenutačno Airbus proizvodi nešto manje od 60 mjesečno naspram brojke od oko 50 prije godinu dana.

Isporuka širokotrupnih zrakoplova A350 je pala za 11 posto u odnosu na 2023. godinu, no Scherer je za Reuters rekao da je proizvodnja u 2024. povećana budući da su isporuke u 2023. pospješene s 10 zrakoplova koji su ostali na zalihama uslijed sankcija prema Rusiji i spora s Qatar Airwaysom.

Premda nije riječ o izravnoj krivnji Airbusa, s druge pak strane činjenica je da je dio zrakoplova tog proizvođača prošle godine bio u mirovanju zbog potrebe za provjerom motora Pratt&Whitney PW1000G kojega koriste zrakoplovi A320neo i A321neo te A220.

Kako je pisao portal FlightGlobal u travnju prošle godine, tri od 10 zrakoplova s tim motorom je moralo biti parkirano. Problem s motorima je nastao zbog potrebe da se provjere metalne sastavnice oko mogućeg nedostatka uslijed korištenja kontaminiranog metalnog praha tijekom proizvodnje.

Mnogi su prijevoznici morali privremeno zaustaviti neke od svojih zrakoplova zbog tog problema, a provjere na letjelicama još su uvijek u tijeku.

P&W je prošle godine najavio da će oko 350 zrakoplova iz obitelji A320neo biti izvan uporabe u razdoblju između 2024. i 2026. godine.

Jedan odgovor

  1. Boeing hitno treba u restrukturiranje. Manjak radne snage, brojni sudski procesi usporili su proizvodnju i razvoj tehnologije, dok Airbus koristi maximalno svoj potencijal.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari