Umjetna inteligencija nametnula se kao neizbježna za poslovanje

Pixabay.com
Umjetna inteligencija, ilustracija Foto: Pixabay.com

Umjetna inteligencija (AI) nametnula se kao neizbježna za poslovanje gotovo svih poslovnih sektora, pa i u Hrvatskoj, a iako se za sada najviše koristi u telekomima, bankarstvu i IT-u, sve je više startupova i rješenja za druge sektore, istaknuto je u četvrtak na konferenciji AI2 Future.

Ta je konferencija u svom osmom izdanju, ujedno i jedina koja se bavi isključivo AI-jem (artificial intelligence) u organizaciji udruge CroAI u Kraš Auditoriumu okupila više od 400 domaćih i stranih sudionika, većinom developera, AI entuzijasta i predstavnike tvrtki i startupova čije se poslovanje oslanja na umjetnu inteligenciju, prenosi Hina.

U dva dana, 19. i 20. listopada konferencija će kroz 50 predavanja predstaviti trendove i dobre prakse AI-ja, kao i uz izložbu tvrtki i njihovih rješenja omogućiti i poslovne te susrete s investitorima (fondovima i drugim).

Konferenciju je otvorio kreativni menadžer kompanije Lego Jesper Soderberg. Po njegovim riječima u uporabi AI-ja važno je biti odgovoran i koristiti je etički i inkluzivno.

“Umjetna inteligencija je tehnologija koja donosi revoluciju u sve industrije pa je ključno kako da se pojedinci i tvrtke u Hrvatskoj aktivno uključe u taj razvoj, što je i neizbježno za poslovanje već sada, a bit će i više u idućim godinama”, rekla je za Hinu izvršna direktorica udruge CroAI Martina Silov.

Kazala je i da udruga više ne radi istraživanja o tome koliko je AI prisutan u Hrvatskoj, jer je to sada već itekako tu, što govori i podatak da udruga sada ima dvostruko više članova nego prije par godina, odnosno više od 400, a i nisu svi u udruzi koji se time bave.

Silov smatra da je važno i razumjeti utjecaj umjetne inteligencije te kako da države i organizacije mogu iskoristiti, kako kaže, snagu te tehnologije da potaknu inovacije i rast.

“Prije godinu-dvije imali smo u Hrvatskoj stotinjak startupova koji se bave umjetnom inteligencijom, neki su se ugasili, neki napredovali, ali važno je sada kako uvesti u taj svijet tradicionalne kompanije, smatra Silov.

AI će, kaže, utjecati na radna mjesta, ali kao i prije deset godina kada neki današnji poslovi nisu postojali, pa smo se naviknuli, a tako će biti i s današnjim poslovima – neki će ostati, neki nestati, a i pojavit će se i novi i to ne zbog umjetne inteligencije koja će uvijek trebati čovjeka.

I ona i direktor u tvrtki Infobip Ervin Jagatić naglasili su da primjena AI-ja u poslovanju ne mora puno koštati, te da se može primijeniti u raznim procesima, prema klijentima i korisnicima, u pisanju mailova i raznim vrstama informiranja.

Juraj Peršić iz startupa Calirad naglasio je pak mogućnosti AI-ja za sigurnost u prometu, pogotovo u raznim cestovnim utrkama.

Primjer dobre prakse i poslovanja predstavio je i startup DINGjobs, čiji je suosnivač David Rey Hudeček naglasio da planiraju skoro širenje u Njemački i to svoji rješenjem na temelju AI-ja koja povezuje studente i one koji su ga završili s poslodavcima svih sektora.

4 Odgovora

  1. Kako stvari stoje, AI će postati integralni dio skoro svake grane privrede. Kako će se to odraziti na radna mjesta niže kvalificiranih? Ne vjerujem dobro…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari