Trump bi kineskim brodovima naplaćivao ulazak u američke luke 1,5 milijuna dolara

Luka u Oaklandu, Foto: Wikimedia Commons

Američki planovi za brodogradnju mogli bi značiti velike troškove za prijevoznike i izazvati novi val poremećaja u nabavnim lancima diljem svijeta, upozorili su direktori nekoliko brodara.

Hina podsjeća kako je u veljači američko ministarstvo trgovine predložilo da se brodovima izgrađenima u Kini ulazak u američke luke naplaćuje 1,5 milijuna dolara.

Kabinet američkog predsjednika namjerava financirati obnovu domaće brodogradnje između ostalog i naplatom visokih naknada za pristajanje brodova izgrađenih u Kini i onih u flotama s brodovima iz Kine, pokazuje nacrt izvršne uredbe u koji je Reuters u četvrtak dobio uvid.

Plan je neugodno iznenađenje i mogao bi biti jako štetan za prijevoznike i njihove klijente, rekao je izvršni direktor vlasnika kontejnerskog broda Ocean Network Express (ONE) Jeremy Nixon sudionicima konferencije o kontejnerskom prijevozu TPM u organizaciji istraživačke tvrtke S&P Global.

U bliskoj budućnosti prijevoznici bi mogli rjeđe pristajati u američkim lukama kako bi smanjili trošak naknada. Rezultat bi mogle biti zagušenje luka te otežani uvoz i izvoz za trgovce i proizvođače, upozorili su direktori na konferenciji u kalifornijskom Long Beachu.

Prijevoznici će možda morati i promijeniti raspored plovidbe kako bi na američko tržište preusmjerili brodove koji nisu izgrađeni u Kini, a to bi ih moglo stajati vremena i novca, rekli su.

Kako bi sveo utjecaj novih propisa na minimum, MSC bi mogao zaobilaziti manje luke, poput kalifornijskog Oaklanda, važnog za izvoz svježe govedine, mliječnih proizvoda i badema, rekao je na konferenciji izvršni direktor najvećeg svjetskog prijevoznika kontejnera Soren Toft.

“Ako takvi propisi uistinu budu usvojeni, neka bar stupe na snagu nešto kasnije i neka nas ne kažnjavaju za pogreške iz prošlosti. Tada nismo ni znali da smo pogriješili”, rekao je Toft iz MSC-a, govoreći o naknadama na pristajanje brodova izgrađenih u Kini.

Francuski brodar CMA CGM sklopio je s kineskim COSCO Shippingom savez o dijeljenju brodova. Prošli tjedan najavili su 20 milijardi dolara ulaganja u američke brodograđevne kapacitete, lučku infrastrukturu i logističke mreže u SAD-u.

CMA CGM trenutno upravlja lučkim terminalima u New Yorku i Los Angelesu i najveći je prijevoznik tereta američkog maloprodajnog diva Walmarta, podsjeća Reuters.

3 Odgovora

  1. To što Trump radi nema više veze sa “vladavinom prava, demokracijom” i ostalim načelima za što se SAD kroz povijest zalagao. Ovo je obični politički karneval, Trump radi šta god hoće, gdje god hoće, kako god hoće..

  2. Ovo je jako opasan potez. Ovo što Trump radi, ruši sve mostove koje je Amerika gradila kroz povijest.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari