Kineska online maloprodajna kompanija Shein Group podigla je američke cijene za sve proizvode, od haljina do kuhinjskog posuđa prije početka najavljenih carina na pošiljke malih paketa u SAD, što je rani znak potencijalnog učinka trgovinskog rata na potrošače u SAD-u.
Većina povećanja cijena u SAD-u objavljena je u petak, s maržama znatno većim u nekim kategorijama, prema podacima koje je prikupio Bloomberg.
Prosječne cijene za 100 najboljih proizvoda u kategoriji ljepote i zdravlja porasle su za 51 posto, pri čemu su se neke stavke više nego udvostručile.
Za proizvode za dom i kuhinju te igračke prosječni rast bio je veći od 30 posto, predvođen nevjerojatnim povećanjem cijene seta kuhinjskih ručnika od 10 komada od 377 posto. Kod ženske odjeće povećanje je iznosilo osam posto.
Platforme za e-trgovinu kao što su Shein ili Temu suočavaju se s carinom od 120 posto na mnoge svoje proizvode, zbog odluke američke vlade da ukloni “de minimis” izuzeće za male pakete iz kontinentalne Kine i Hong Konga.
Izvoznici su posljednjih godina koristili izuzeće, koje je omogućilo da roba vrijedna manje od 800 dolara uđe u SAD bez carine.
Washington će također povećati poštarinu za robu koja ulazi nakon 2. svibnja na 100 dolara, a nakon 1. lipnja još i više.
Pročitajte još:
Američki predsjednik Donald Trump poručio je u objavi na društvenim mrežama da “inflacije praktički nema” jer je učinak uvedenih carina neutraliziran padom cijena energije i hrane. Ali Sheinovo povećanje cijena odražava najnovije napore kineskih online trgovaca da prebace barem dio dodatnih troškova uvoza na američke potrošače, a posljedice toga tek treba vidjeti na tamošnjem tržištu.
Jedan odgovor
Kome je ovo normalno??