Registar franšiza – podrška poduzetništvu i jačanju franšiznog sektora

Freepik.com
Franšize, Foto: Freepik.com/Ilustracija

Hrvatska gospodarska komora (HGK) izradila je Registar franšiza kao potporu stvaranju franšizne mreže u Hrvatskoj i daljem razvoju ovog modela poslovanja koji na hrvatskom tržištu kontinuirano raste i danas broji gotovo 270 franšiza, u najvećoj mjeri domaćih brendova.

Registar franšiza pruža transparentan uvid u franšizni sektor, a podaci o poslovnim subjektima u Hrvatskoj koji posluju po franšiznom kriteriju dostupni su i kroz Digitalnu komoru.

“Kako bismo olakšali snalaženje i odabir onim poduzetnicima koji kreću u poduzetničke vode, HGK je u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje formirao Registar franšiza. Na ovaj način se već poznate hrvatske franšize dodatno predstavljaju javnosti, a svi zainteresirani mogu provjeriti koji su uvjeti potrebni za otvaranje jedne takve poslovnice. Također, nudi se i izbor stranih franšiza, koje predstavljaju velike svjetske brandove, a već posluju na hrvatskom tržištu. Suradnja s HZZ-om je jako važna jer se za otvaranje franšiznih poslovnica mogu koristiti sredstva iz mjere za samozapošljavanje koja će biti dostupna i u 2025.”, kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu.

Potpora za samozapošljavanje nezaposlenim osobama traje 24 mjeseca, a iznos financiranja kreće se od 7.000 do 20.000 eura, ovisno o registriranoj djelatnosti poslovnog subjekta te povezanosti sa zelenom i digitalnom tranzicijom, priopćeno je iz HGK.

Fiksni iznos potpore iznosi 5.000 eura, dok se varijabilni iznosi razlikuju ovisno o registriranoj djelatnosti, a mogu se razvrstati u tri kategorije: kupnja nove opreme neophodne za obavljanje djelatnosti, kupnja ili zakup licenciranih IT programa te kupnja franšiza.

HGK/PR
Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK, Foto: HGK/PR

Franšizni model omogućuje poduzetnicima korištenje znanja već postojećih jakih brandova te umanjuje rizike u poslovanju. Naime, franšiza podrazumijeva preuzimanje poslovnog modela od strane davatelja franšize i poslovanje po definiranim pravilima. Na taj način poduzetnik koji je primatelj franšize izbjegava rizike pokretanja vlastitog branda, a koristi prepoznatljivost branda te ekonomije volumena davatelja franšize.

Franšizni sektor u Hrvatskoj danas broji 267 franšiznih sustava, od čega su 83 domaće franšize. Zabilježen je rast ukupnog broja franšiza od osam posto u posljednjih šest mjeseci, dok je broj domaćih franšiza u istom razdoblju porastao za 12 posto, pokazuju podaci Hrvatske udruga za franšizno poslovanje. U 2023. godini u Hrvatskoj je poslovalo 248 franšiznih sustava na 4.500 lokacija, koji su zapošljavali 20.000 ljudi dok je indirektno taj broj i duplo veći.

Hrvatske franšize, poput Muzeja iluzija koji posluje u SAD-u, Francuskoj, Danskoj i brojnim drugim zemljama i Surf’n’Fries-a koji posluje u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Tinker Labs u Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Makedoniji i Mađarskoj, sve su prepoznatljivije na globalnom tržištu. Neke od uspješnih franšiza su i Fish Delish, posluje u SAD-u, Friendly Fire prisutan je u Austriji, Sloveniji, BiH, Meksiku i Portugalu te Fast Review u Saudijskoj Arabiji i najvećim hotelskim lancima u svijetu. Carwiz svoje franšizne tvrtke ima svim kontinentima.

O aktivnostima u domaćoj franšiznoj industriji i potencijalu daljnjeg razvoja razgovaralo se krajem prošlog tjedna na okruglom stolu Gradimo uspjeh zajedno, koji se održao u organizaciji HGK i Zajednice franšiznog poslovanja, koja okuplja više od 100 članica. Zaključeno je da je potrebno dodatno popularizirati franšizno poslovanje, kako bi se svimaa koji žele postati poduzetnici a nemaju vlastitu ideju, omogućile informacije o ponudi već gotovih ideja i modela, ali i mogućnostima financiranja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari