Gotovo polovica građana bi prestala kupovati proizvode kompanije koje ignoriraju društvenu odgovornost, a 43 posto ispitanika prilikom kupnje prednost daje proizvodima ili uslugama brendova koji su društveno odgovorni – čak i kada su skuplji, pokazalo je najnovije istraživanje MasterIndex za Mastercard.
U ovoj godini 24 posto ispitanika ocjenjuje svoje poznavanje održivosti kao dobro ili vrlo dobro, što je porast od šest postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu, dok broj onih koji smatraju da su slabo upoznati s konceptom pada s 24 posto na 17 posto.
Građani smatraju da svoju naklonost održivosti pokazuju ponajprije kroz redovito odvajanje i recikliranje otpada, što čini 81 posto ispitanih – za pet postotnih bodova više nego prošle godine. Resurse u kućanstvu racionalno troši 79 posto ispitanika, odnosno više paze da se hrana ne baca, brinu o potrošnji vode, gase uređaje i rasvjetu kad se ne koriste.
U trgovinu svoje vrećice nosi 78 posto građana, a njih 77 posto koristi štedne žarulje. Svaki drugi građanin je spreman platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja, stoji u priopćenju.
Pozitivan signal prema ekološki osviještenom potrošačkom ponašanju predstavljaju i podaci prema kojima su za čak 71 posto ispitanih transparentno poslovanje i fer odnos prema zaposlenicima, dobavljačima i kupcima važniji za procjenu kompanije nego ekonomska snaga. 41posto ispitanika bi, da kupuju novi automobil, odabrali hibridno ili električno vozilo.
Kad su upitani kako bi rangirali aspekte vezane uz održivost, potrošači su u istraživanju na prvo mjesto stavili odnos prema zaposlenicima, što je važno za 87 posto ispitanih. Slijede zaštita ljudskih prava, uvažavanje raznolikosti i nediskriminacija, odnos prema kupcima, dobavljačima i konkurenciji te zaštita okoliša. Zadnje mjesto zauzima briga o lokalnom razvoju.
Pritom je, primjerice, odnos prema zaposlenicima važniji stanovnicima Slavonije, zaštita ljudskih prava ženama, a rang važnosti navedenih aspekata ostao je sličan onome od prošle godine.
Pročitajte još:
„Čak 84 posto ispitanika smatra da održivo poslovanje ima pozitivan utjecaj na opći dojam o kompaniji ili brendu. Ovo je još jedan pokazatelj da sve veći broj ljudi sve više cijeni održivost, poštivanje raznolikosti i uključivost u poslovnom okruženju. To nije samo trend, već ključna odrednica koja oblikuje percepciju potrošača o vrijednosti tvrtki i njihovih proizvoda“, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u listopadu 2023. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.018 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj.
Jedan odgovor
Super, ali uvijek može još.