Organizatori međunarodnog festivala rakija i likera koji se protekli vikend održao u Zagrebu – “ZGrappa”, žele rakiji i drugim jakim pićima vratiti marketinšku prepoznatljivost i dići ih na razinu nacionalnog brenda uz poruku umjerenog i odgovornog pijenja, čemu pridonosi sve življa domaća scena malih ekskluzivnih destilerija.
Sajam je okupio oko 50 izlagača, a za degustaciju je bilo izloženo više od 300 rakija i likera i drugih jakih pića – deset godina odležana šljivovica u hrastovoj bačvi, Prunina šljiva i viljamovka, Aurini kokteli na bazi teranina, Primores lješnjak, Korlatova smokva, Wise Grus loza barrique, Vertigo viljamovka, likeri mandarina i lješnjak destilerije Jedna iz Osijeka – samo su dio proizvoda koji su predstavljeni.
Degustatori su u dva dana trajanja festivala na prvo mjesto, po svom ukusu za rakiju ZGrappe izabrala brend “Rakija iz Rakije” proizvođača Dejana Veljovića iz Srbije. Izlagačica iz centralne Šumadije i vlasnica tvrtke “Rakija iz Rakije” Dragana Veljović, nudila je na probu rakije stare 10 i 30 godina.
Rakija se peče od njihove autohtone sorte „crvena ranka“, a te stare, vrlo dobre rakije prodaje po 100 eura, budući da imaju samo 300 boca te starine. Rakija je selo u Srbiji, pa od tuda i zanimljivo ime njezine destilerije.
„Radi se o maloj obiteljskoj destileriji s godišnjom proizvodnjom od pet do deset tisuća litara, ovisno o sezoni. Većinu rakije prodajemo na tamošnjem tržištu. Rado izlažemo u Hrvatskoj svoje proizvode, pa smo osim u Zagrebu izlagali i u Dubrovniku i u Zadru“, rekla je Veljovićeva.
Uz spomenutu kategoriju, piše Hina, posjetitelji festivala birali su najbolje proizvođače u tri kategorije pa je tako, prema njihovim glasovima nagradu za najbolji dizajn dobila destilerija Abelo, za najbolji gin Brza Distribucija za Sir Edmond Gin, a za najbolji liker proglašen je onaj destilerije Incanto od višnje.
“Naša je želja da rakiji vratimo status koji zaslužuje. Dosta je samo vinskih i pivskih festivala, a nitko ne priča o rakiji koja je naše nacionalno piće, kaže jedna od organizatorica festivala Mirna Petrov.
Na hrvatskoj sceni se, kaže Petrov, pojavljuje sve više odličnih destilera.
“To su destileri koji su jako obrazovani, nisu samo agronomi, to su ljudi koji imaju svoje vlastite biznise i destilerije, a mnogi su prepoznati na široj europskoj sceni”, kaže Petrov.
Glavni organizator, zagrebački ugostitelj Marin Levaj, kaže da je prije desetak godina pokrenuo jedan vinski proljetni festival na otvorenom, te da je tada razmišljao o jesenskom događaju s rakijama.
“Imamo jasne ciljeve, a to je dići rakiju na razinu nacionalnog brenda što i zaslužuje, te naučiti ljude odgovorno i pravilno uživati u piću. Dakle, želimo pobijediti predrasude koje često ovdje vladaju. Prije svega želimo da se polako i lagano uživa u finim pićima”, kaže Levaj.
Pročitajte još:
Kritičan je spram odnosa nerazumjevanja države prema ovom vidu ekonomije i promocije, te ističe da su izlagači iz Srbije imali dosta problema na carini s obzirom na nerazumijevanje i nepopustljivost carinskih službi.
Smatra da Hrvatska kao turistička zemlja previše uvozi, a premalo prodaje vlastite proizvoda, pa je povećanje prodaje kvalitetnih domaćih destilata jedan od problema na kojem bi se trebalo raditi. I porezi na destilate u u Hrvatskoj su, kako kažu proizvođači, preveliki, jer moraju plaćati i porez i trošarine.
3 Odgovora
Čestitke našim susjedima. Sad ćemo početi uvoziti rakiju iz Srbije. Nego, koja nagrada je u pitanju? Zna li se što?
ko voli nek izvoli
Ljubitelj sam rakije i podržavam ovakve događaje.