Pala prodaja viskija Jack Daniel’s, kupci traže jeftinije alternative

Pixabay.com
Jack Daniel's, Foto: Pixabay.com

Brown-Forman, proizvođač nekoliko alkoholnih pića, rekao je da je prodaja njegovog viskija Jack Daniel’s pala za jedan posto u prvoj polovici tekuće fiskalne godine, što je oštar kontrast u usporedbi s istim razdobljem prije godinu dana kada je porasla za devet posto.

Ukupna prodaja njegovih viskija pala je za dva posto u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu je prodaja Woodford Reservea pala za tri posto, a Old Forestera za pet posto, prošle godine je prodaja tih viskija skočila za 39 posto, prenosi CNN.

Međutim, postojala je svijetla točka za Brown-Formana. Prodaja njegovog Jack Daniel’s Tennessee Applea porasla je za nevjerojatnih 50 posto. Dionice Brown-Formana pale su za čak 10 posto u trgovanju jučer u podne. Prošle godine su pale za oko 16 posto.

Izvršni direktor Brown-Formana Lawson Whiting rekao je da potražnja za njegovim pićima “nastavlja odražavati normalizaciju” nakon vrhunca pandemije Covid-19.

Tvrtka je također smanjila svoju prognozu neto prodaje za 2024. godinu, navodeći u priopćenju o zaradi da “promjenjivi globalni makroekonomski uvjeti nastavljaju stvarati izazovno operativno okruženje koje ublažava naša očekivanja.”

Jedan od tih faktora uključuje kupce koji traže jeftinije alternative dok se dugotrajni učinci visoke inflacije nastavljaju i troškovi života rastu. Konzumenti pića možda su dosegnuli svoju granicu zbog poskupljenja koja su provedena na brendovima Brown-Formana zbog viših cijena sirovina.

Whiting je kazao da je tvrtka nedavno primijetila “usporavanje potrošačke potrošnje slično trendovima koje vidimo u totalno destiliranim žestokim alkoholnim pićima i drugoj potrošnoj pakiranoj robi”.

Drugi čimbenik koji vjerojatno zabrinjava Brown-Formana su carine koje se dodaju na američki viski koji uvozi Europska unija. EU će 2024. godine uvesti carinu od 50 posto na uvoz alkoholnih pića. Ovaj potez dio je paketa odmazde carinama koje je EU nametnula na američku robu u vezi s tekućim sporom oko čelika i aluminija.

Whiting je rekao da tvrtka “nastavlja raditi s vladama s obje strane Atlantika, zalažući se za rješenje koje donosi dugoročnu stabilnost trgovinskim odnosima SAD-a i EU-a.”

Prošle je godine američki viski bio treće najprodavanije alkoholno piće u SAD-u s ukupnom prodajom od pet milijardi dolara, što je povećanje od gotovo 11 posto u odnosu na 2021., prema Vijeću za destilirana alkoholna pića.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari