Globalno tržište pametnih telefona u prvom tromjesečju 2024. zabilježilo je znatan rast isporuka i prihoda na godišnjoj razini, što je znak da se konačno oporavlja, zajednički je zaključak nekoliko vodećih analitičkih kompanija o stanju tog tržišta.
Analitičke kompanije u svojim novim analizama stanja svjetskog tržišta pametnih telefona za prva tri mjeseca 2024. imaju malo različite brojke oko tržišta, ali su jedinstvene u zaključku da se tržište konačno oporavlja nakon razdoblja kontrakcije i da će se pozitivni zamah vjerojatno zadržati tijekom cijele godine.
Prema analizama kompanije Counterpoint Research, prihodi globalnog tržišta pametnih telefona porasli su za sedam posto na godišnjoj razini, dosegnuvši najvišu razinu do sada u prvom tromjesečju, pri čemu ne navode konkretnu brojku za taj ukupni prihod. No, procjenjuju da 41 posto udjela ukupne tržišne vrijednosti drži Apple, kojeg s 18 posto slijedi Samsung, a nakon njega su Xiaomi i Oppo koji imaju po šest posto udjela te Vivo s četiri posto udjela.
Globalne isporuke pametnih telefona prema procjenama Counterpoint Researcha povećane su za šest posto na razini prvog tromjesečja, na 296,9 milijuna jedinica, što je uglavnom potaknuto rezultatima u ključnim regijama, poput Europe, Bliskog istoka i Afrike (MEA), te Kariba i Latinske Amerike (CALA).
Procjene analitičke kuće Omdia još su optimističnije s rastom globalne isporuke pametnih telefona za 11,6 posto, na 300,4 milijuna jedinica, što je potaknuto stabilizacijom tržišta, snažnom potražnjom i smanjenjem problema u nabavnom lancu nakon problema u pandemijskim godinama.
U prva tri mjeseca 2024. mnogi su dobavljači pametnih telefona zabilježili veliki, dvoznamenkasti rast na godišnjoj razini, poput Xiaomija, Honora, Motorole i Realme, navodi Omdia, dodajući da je rast kod Transsiona i Huaweija bio i troznamenkasti. Ponavljajući preliminarne podatke analitičara tvrtke IDC, i ostali su označili Samsung najboljim globalnim dobavljačem u isporukama jedinaca u prvom tromjesečju, s 20 postotnim tržišnim udjelom, prenosi Hina.
Apple je pao na drugo mjesto zbog problema na ključnim tržištima poput Kine, koja im je po opsegu isporuka drugo najveće tržište nakon SAD-a, no u Kini se od druge polovice prošle godine suočava s intenzivnom konkurencijom Huaweija u premium segmentu kineskog lokalnog tržišta, što je pridonijelo lošim isporukama iPhonea u prvom kvartalu.
Prem analitičarima i proizvođačima, u svemu će ključna tehnologija i za to tržište biti umjetna inteligencija (AI), koju već naveliko u svoje uređaje dodatno integriraju i nadograđuju gotovo svi, a analitičari tvrtke Canalys ističu da će se dobavljači ove godine usredotočiti i na istraživanje načina za komercijalizaciju generativnog AI (GenAI) vala.
Pročitajte još:
“Evolucija AI rješenja na uređaju za pametne telefone ovisi o strateškim savezima među brendovima, dobavljačima čipova i softverskim tvrtkama. Dobavljači će tražiti otvorenu suradnju s vodećima u industriji kako bi krajnjim korisnicima donijeli jedinstvena i personalizirana AI rješenja. Dugoročno gledano, dobavljači će nastojati dovesti ove značajke umjetne inteligencije u srednje cjenovne razrede kako bi dodali više korisnika svojim izvornim ekosustavima umjetne inteligencije i povećali prihode”, komentiraju iz Canalysa.