Obujam trgovine na malo u EU smanjen, Hrvatska ostvarila rast prometa u maloprodaji

Freepik.com
Maloprodaja, ilustracija, Foto: Freepik.com

U travnju 2024. godine, u usporedbi s ožujkom, desezonirani obujam trgovine na malo smanjen je za 0,5 posto u europodručju i za 0,6 posto u Europskoj uniji, prve su procjene Eurostata, statističkog ureda Europske unije.

I u eurozoni i u EU promet u maloprodaji zadržao se u travnju na razini istog prošlogodišnjeg mjeseca. U ožujku je bio porastao za 0,7 posto u eurozoni i za 1,4 posto u EU, pokazuju revidirani podaci.

U zoni primjene zajedničke europske valute pad prometa bilježile su samo trgovine hrane, pića i duhana, za 0,5 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj. U EU prodaja te kategorije proizvoda zadržala se više-manje na prošlogodišnjoj razini.

Najsnažnije je pak u eurozoni porasla prodaja široke kategorije neprehrambenih proizvoda, za 0,4 posto, ali otprilike upola slabije nego u prethodnom mjesecu.

Promet na benzinskim postajama uvećan je u eurozoni za 0,3 posto, a u EU je prema podacima Eurostata, ostao na istoj razini.

Hrvatska uz Slovačku

Hrvatska je u travnju zadržala mjesto u skupini zemalja EU s rastom prometa u maloprodaji.

Najviše je u travnju na godišnjoj razini porastao promet u maloprodaji u Bugarskoj i Rumunjskoj, za 9,8 posto. Slijede Hrvatska i Slovačka s rastom prometa za 8,6 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj. U ožujku Hrvatska je bilježila stopu rasta od 8,9 posto.

U skupinu zemalja s najsnažnijim rastom svrstao se u travnju i Luksemburg gdje je prodaja uvećana za 7,3 posto.  Poljska je pak bilježila isti postotni pad prometa u maloprodaji, najveći u EU. Slijede Belgija i Estonija gdje je smanjen za 5,8 odnosno za 4,9 posto.

Smanjena kupnja goriva i hrane

Mjesečna usporedba pokazuje pak pad prometa u eurozoni u travnju, i to za 0,5 posto. U ožujku bio je porastao za 0,7 posto, pokazuju revidirani podaci.

U EU smanjio se za 0,6 posto, nakon istog postotnog rasta u ožujku, prema revidiranim podacima. Najviše je na oba područja pao promet na benzinskim postajama, za 2,2 posto u eurozoni i za 2,0 posto na razini EU.

Europljani su manje kupovali i hranu, prema padu prodaje za 0,5 posto u eurozoni i za 0,9 posto u EU. U ožujku bila je porasla za otprilike jedan posto na oba područja.

Najsnažniji pad prometa u maloprodaji na mjesečnoj razini bilježila je u travnju Latvija, za 3,3 posto. Slijede Cipar i Danska gdje je pad prometa smanjen za 3,1 odnosno za 2,7 posto.

Najviše je pak porasla prodaja u Slovačkoj, za 2,4 posto. Slijede Bugarska i Austrija gdje je uvećana za 1,9 posto, a blizu je i Portugal sa stopom rasta od 1,7 posto.

U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju porastao za 0,7 posto u odnosu na ožujak kada je uvećan za 0,5 posto. Blizu su i Bugarska sa stopom rasta od 0,8 posto, te Malta i Irska s 0,9 posto, pokazuju podaci Eurostata podaci. 

6 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari