Njemački ministar gospodarstva i tamošnje udruge autoindustrije oštro su kritizirali najavu novih carina američkog predsjednika Donalda Trumpa na sav uvoz vozila u SAD, i rekli da su takve mjere loše i za europsku i američku ekonomiju, te pozvali na hitne pregovore kako bi se spriječilo rasplamsavanje prekoatlantskog trgovinskog rata.
Među najranjivijim njemačkim proizvođačima je Volkswagen, koji se za američko tržište oslanja na mrežu dobavljača u Meksiku i nema nijedno postrojenje u SAD-u za proizvodnju automobila marki kao što su Audi i Porsche. Volkswagenove dionice su u četvrtak pale za 5,1 posto u jutarnjoj trgovini. Dionice drugih velikih kompanija, uključujući Mercedes-Benz, BMW i Daimler Truck, pale su za oko 3,5 posto, dok je dobavljač autodijelova i guma Continental pao za 2,9 posto.
“EU sada mora čvrsto odgovoriti na carine – mora biti jasno da nećemo popustiti suočeni sa SAD-om,” rekao je njemački ministar gospodarstva Robert Habeck.
Njemačko udruženje autoindustrije VDA opisalo je Trumpove carine kao “fatalni signal” za slobodnu trgovinu temeljenu na pravilima, i upozorilo da će takvi potezi naštetiti i kompanijama i globalnim lancima opskrbe. “Njemačka automobilska industrija poziva na hitne pregovore između SAD-a i EU o bilateralnom sporazumu,” rekla je predsjednica VDA Hildegard Mueller u medijskom priopćenju.
Pročitajte još:
Ipak, njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung izvijestio je da po istraživanju ekonomskog instituta IfW Njemačka neće biti najteže pogođena američkim carinama carinama. Institut procjenjuje da bi njemački BDP mogao biti niži za 0,18 posto u prvih godinu dana nakon uvođenja carina, u usporedbi s padom od 1,81 posto u slučaju Meksika i 0,6 posto za Kanadu.
“Općenito gledano, gubici zbog manjeg izvoza su ograničeni, budući da se automobili često puta proizvode blizu prodajnog tržišta,” rekao je ekonomist specijaliziran za svjetsku trgovinu pri institutu IfW Julian Hinz.
3 Odgovora
Ja mislim da bi sporazum bio najbolji za sve
Neće oni lako sa Trumpom
Nema od toga ništa