Nissan će do 2030. prijeći na električni pogon unatoč odgodi zabrane benzina

pixabay.com
Nissan, ilustracija Foto: Pixabay.com

Nissan će ubrzati planove za elektrifikaciju obvezujući se da će sva vozila prodana u Europi do 2030. godine biti električna. Najava dolazi unatoč tome što je Ujedinjeno Kraljevstvo odgodilo zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila iz 2030. za 2035. godinu. Nissanov izvršni direktor Makoto Uchida rekao je za BBC da je potez tvrtke “ispravna stvar”.

Nissan će također predstaviti i novu tehnologiju baterija do kraja desetljeća za koju je rekao da će smanjiti i vrijeme punjenja i troškove električnih vozila. Uchida je rekao i da tvrtka ima za cilj smanjiti troškove električnih vozila za kupce, tako da ne budu skuplja od automobila na benzin i dizel.

“Možda će trebati malo vremena, ali narednih nekoliko godina to će se svakako dogoditi”, rekao je Uchida za BBC i dodao da surađuju sa vladom i dobavljačima da bi došli do rješenja – kako potrošaču pružiti tu vrstu troškovne odgovornosti. U Nissanu vjeruju da će se taj paritet cijena dogoditi do 2030. godine.

„Tvrtka ubrzano razvija drugačiju vrstu tehnologije baterija, poznatu kao potpuno solid-state baterije (ASSB), koje su lakše, jeftinije i brže se pune. Imat ćemo pilot tvornicu za ASSB u Japanu od sljedeće godine i želimo osigurati njihovu masovnu proizvodnju do 2028. godine”, rekao je Uchida.

Nissan je jedina automobilska tvrtka, podsjeća BBC, koja ima vlastite kapacitete za proizvodnju baterija u Velikoj Britaniji. Prošle je godine objavila planove za ulaganje milijardu funti u proširenje pogona koji se nalazi pokraj tvornice automobila u Sunderlandu. Vlada je pridonijela projektu sa 100 milijuna funti.

To Nissanu daje prednost u odnosu na druge proizvođače automobila koji veliku većinu svojih baterija uvoze iz Kine.

Pravila trgovanja nakon Brexita, koja bi trebala stupiti na snagu u siječnju sljedeće godine, zahtijevaju da vozila proizvedena u Ujedinjenom Kraljevstvu ili Europskoj uniji, potječu 45 posto svojih komponenti upravo iz Ujedinjenog Kraljevstva ili EU, kako bi se izbjegla carina od 10 posto pri izvozu u oba smjera.

Budući da su baterije najskuplji dio električnog vozila, neki proizvođači u Ujedinjenom Kraljevstvu i EU rekli su da neće moći dosegnuti taj prag i pozvali su na odgodu zahtjeva dok tvornice ne budu spremne i sposobne isporučivati ​​baterije.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari