Mastercard Hrvatska: Zaposlenici najviše žele učiti strane jezike

ValGrupa/PR
Žene više iniciraju dodatne edukacije, Foto: Val grupa/PR

Zaposlene osobe u Hrvatskoj relativno pozitivno ocjenjuju svoje poslovne sposobnosti, pritom dajući sebi najviše ocjene u timskom radu, digitalnim kompetencijama kao i komunikacijskim vještinama, dok se većina najlošije ocjenjuje u marketinškim kompetencijama, rezultati su ovo istraživanja koje je u svibnju i lipnju ove godine provela agencija Ipsos na zaposlenim osobama u Hrvatskoj starijima od 18 godina, s ciljem uvida u zadovoljstvo i preferencije zaposlenika.

Većina ispitanika se slaže da su među manje važnim kompetencijama za dobro obavljanje posla prezentacijske vještine, administracija kao i znanje iz marketinga. Istraživanje, rađeno u povodu četvrte sezone Mastercardovog projekta Uplift, pokazalo je i da ispitanici smatraju kako je za pronalaženje i kvalitetno obavljanje posla najvažnije imati kompetencije poput: izgradnje dobrih poslovnih odnosa (90 posto), komunikacijskih vještina (90 posto), organizacije rada i upravljanja vremenom (89 posto) te digitalnih kompetencija (89 posto).

Upitani u kojim bi se segmentima htjeli dodatno educirati, 43 posto ispitanika ističe – strane jezike. Nakon toga slijede edukacije o upravljanju stresom, digitalnim vještinama kao i prezentacijske vještine te javni nastup. Na začelju potrebnih edukacija su one iz područja izgradnje dobrih poslovnih odnosa (12 posto), poslovne administracije (12 posto) te timskog rada (devet posto).

Želju za dodatnim edukacijama iz prezentacijskih vještina u značajno većoj mjeri iskazuju žene, za razliku od muškaraca čiji je interes prema navedenoj edukaciji značajno niži kao i prema edukaciji o upravljanju stresom. Mlađe osobe (do 30 godina) u većoj mjeri žele dodatne edukacije iz marketinga. Zaposlenici u javnom sektoru u većoj mjeri žele se educirati u području upravljanja konfliktnim situacijama, dok je želja za navedenim kod zaposlenika u privatnom sektoru manja“, navodi se u priopćenju.

Od tisuću ispitanika, koliko ih je sudjelovalo u istraživanju, njih 42 posto je reklo da je posao u IT-ju i dalje među najpoželjnijim. Odmah nakon slijedi farmacija pa sektor financija. U ugostiteljstvu i turizmu rado bi se zaposlilo 22 posto svih ispitanika, čime ovaj sektor ne spada među najpoželjnije prema analiziranim industrijama u ovom istraživanju, no popularniji je od prehrambene industrije i trgovine.

Potrebe turističkog sektora – teme nove Uplift akademije

S obzirom na to da je turizam najvažnija gospodarska grana u Hrvatskoj zbog čega je projekt Uplift usmjeren upravo ka poduzetnicima u tom sektoru, kroz istraživanje se dodatno ispitalo što zaposleni građani misle o tom sektoru. 76 posto ispitanih smatra da bi turistički djelatnici trebali prolaziti posebne edukacije kako bi mogli obavljati posao što efikasnije i u skladu s potrebama turista, a samo njih 21 posto smatra da svatko može raditi u turizmu, jer to ne zahtijeva specifična znanja.

ValGrupa/PR
Uplift akademija ove godine se fokusira na digitalne tehnologije u turizmu, Foto: Val grupa/PR

Nešto manje od polovice ispitanih misli da se ne može dobro živjeti isključivo od sezonskog rada u turizmu, a njih 43 posto drži i da su djelatnici premalo plaćeni za obavljeni posao.

Ispitanici koji su zaposleni u turizmu i ugostiteljstvu kao najveće probleme s kojima se susreću vide nedostatak slobodnih dana, nakon čega slijedi previše radnih sati te niska plaća i loš odnos gostiju. Najmanje problema ističu vezano za fizičke uvjete rada kao i za odnose s nadređenima. Među svim problemima njih 33 posto navodi i nedostatak prilike za stjecanjem dodatnih vještina.

Upravo zato, ovogodišnja Mastercard Uplift akademija fokusirat će se na aktivno korištenje digitalnih tehnologija u turizmu i ugostiteljstvu. Profesionalci u turizmu koji imaju jake digitalne vještine mogu aktivno online komunicirati s korisnicima, upravljati interakcijom na društvenim mrežama, odgovarati na recenzije i pružati personalizirane usluge kroz digitalne kanale, jačaju odnose sa svojim korisnicima i povećavaju njihovo zadovoljstvo, ističe doc. dr. sc. Maja Brkljačić, rukovoditeljica razvoja poslovanja Algebra LAB-a.

„Turizam je izuzetno kompetitivna branša: efikasni digitalni marketing ključan je za privlačenje i zadržavanje korisnika. Dodatno, digitalni alati (ako ih znamo koristiti) pomažu nam u podizanju operativne učinkovitosti poslovanja – od automatizacije postupka rezervacija, plaćanja i upravljanja korisnicima. Digitalne vještine su izuzetno važne za ono što zovemo održive prakse u turizmu i ugostiteljstvu, a to je nešto što radimo kako zbog nas samih, tako i zbog toga što je sve više turista i putnika koji su izuzetno svjesni svojeg utjecaja na okoliš, i koji na svojim destinacijama biraju usluge usklađene s vlastitim vrijednostima življenja“, kaže Brkljačić.

Kroz ovogodišnji Uplift, osigurane su 32 stipendije za polaznike koji će osim edukacije kroz deset modula: Leadership, Alati digitalne transformacije, Poduzetništvo i inovacije, Upravljanje destinacijom, Osnove upravljanja financijama, Turizam i ekonomija doživljaja, AI u marketinškim komunikacijama, Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, Posvećenost rastu i rezultatima, Korisničko putovanje, a moduli će trajati od studenog ove godine do ožujka 2025. godine. Na kraju će svoje projekte prezentirati potencijalnim investitorima, a pobjednički tim očekuje i novčana nagrada.

„U vremenu kada se sektori poput turizma i ugostiteljstva suočavaju s nedostatkom kvalificirane radne snage, obrazovanje zaposlenika i poduzetnika je ključno. Osiguravanjem stipendija za Uplift akademiju osnažujemo vlasnike malih poduzeća digitalnim i poduzetničkim vještinama potrebnim za uspjeh na današnjem tržištu. Nadalje, povezivanjem naših polaznika s globalnom publikom putem Mastercardove platforme Priceless.com, proširujemo njihov doseg i s ponosom predstavljamo potencijal Hrvatske svijetu“, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Do sada je Uplift akademiju pohađalo 104 poduzetnika iz svih krajeva Hrvatske, a do 1. listopada 2024. otvoren je natječaj za četvrtu sezonu. Prijaviti se mogu svi zainteresirani predstavnici mikro, malih i srednjih poduzeća iz sektora turizma, ugostiteljstva, uslužnih djelatnosti te vlasnici OPG-ova.

Mastercard Europe SA

Chaussee de Tervuren 198A, Belgija, 1410 Waterloo, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
150.036,97 (2023)
Broj zaposlenih:
10 (2023)

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari