Marko Sukreški (Ultrax): Naša vizija je omogućiti digitalizaciju svih razina sporta

Radionica „Workshop for Fitness Diplomas“ u organizaciji UEFA-e, Foto: Ultrax Promo

Analitika je već dugo sastavni dio sporta, kako onog amaterskog tako i kod profesionalnih klubova. Sve to objedinjuje platforma zagrebačke tvrtke Ultrax Technologies čija rješenja koriste i neke poznate nogometne ekipe, ali i one iz drugih sportova.

Više o tome, kao i još mnogo čemu drugom, za Financije.hr ispričao je CEO i suosnivač Marko Sukreški.

Predstavite mi ukratko Ultrax Technologies – kada ste osnovani, koliko imate zaposlenih i kako ste došli na ideju baviti se sportskom analitikom?

“Tvrtka kao takva osnovana je 2020. godine, a nastala je kao spoj sporta i znanosti. Dio osnivača dolazi iz svijeta sporta, s bogatim iskustvom u hrvatskom nogometnom svijetu. Drugi dio su stručnjaci u području elektronike i kompleksnih softverskih rješenja s dugogodišnjim iskustvom rada na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. Ova zanimljiva kombinacija rezultirala je izbacivanjem prvog proizvoda na tržište 2023. godine, što smatramo uspjehom jer je softverski tim oformljen tek godinu dana ranije. Do danas smo platformu obogatili za čak sedam modula (praćenje opterećenja, GPS i “heart rate tracking”, CRM za organizaciju i komunikaciju unutar kluba, sportska dijagnostika, analiza s naglaskom na žensko zdravlje, kreiranje trenažnih protokola, skiciranje taktika), a u planu nam je širenje tima te samim time i brži razvoj i prodaja.”

Koje bi bile glavne razlike između Vaših sustava za praćenje podataka i drugih platformi za sportsku
analitiku?

“Kontinuirano pratimo konkurenciju te i dalje smatramo da je naša platforma jedino sveobuhvatno rješenje za sportsku analitiku. Osim same analitike, koju ipak najčešće spominjemo, kroz Ultrax aplikaciju korisnici mogu kreirati događaje poput treninga, utakmica, videoanalize, fizioterapije i slično, te pratiti dolaznost igrača. Moguće je napraviti i plan treninga (kao za teretanu, ali uz mnoštvo različitih vježbi koje nisu ograničene samo na vježbe snage) i kreirati drillove, odnosno skice taktika. Integriramo i s većinom poznatih hardverskih tvrtki za GPS praćenje kao što su Catapult, Garmin, gpexe i Insiders. Uskoro uvodimo i modul za praćenje medicinskog kartona igrača, u svrhu još bolje detekcije i prevencije ozljede.

Svjesni da ipak ne treba svakome cjelokupno rješenje, već samo neki njegovi dijelovi, nudimo i potpunu fleksibilnost te modularnost sustava. To znači da klijenti plaćaju točno onaj dio rješenja koji zapravo i koriste, ništa više od toga. Iz tog razloga cjenovno smo prihvatljivi i pristupačni klubovima svih razina i svih budžeta.”

Marko Sukreški / Foto: Ultrax Promo

Surađujete s nogometnim, ali i timovima iz drugih sportova. O kojim je klubovima riječ i što sve radite za njih?

“Od trenutnih klijenata istaknuli bismo HNK Hajduk (Hrvatska), FK Sarajevo (BiH), Djugårdens IF (Švedska), Peristeri B.C. (Grčka) i Debreceni VSC (Mađarska). Iako smo počeli s nogometom jer smo se tu osjećali “kod kuće”, napravili smo iskorak u dobar dio drugih sportova. Tako se među našim klijentima trenutno nalaze i košarkaški, rukometni, hokejaški, teniski, karate i futsal klubovi. Svi oni imaju vrlo različite zahtjeve što se tiče praćenja opterećenja sportaša i metrika koje su im važne, kao i varijabli pri kreiranju treninga, ali svima im je zajedničko to da im je naša platforma pružila sve potrebno za svakodnevni rad – dapače, oni svoj posao uz pomoć Ultraxa sada obavljaju brže i efikasnije, a vrijeme koje bi inače utrošili na ručnu organizaciju podataka sada ulažu u ono što im je zbilja važno.”

Vašu platformu testirali su i u klubu Red Bull Salzburg. Kako je došlo do suradnje s njima?

“Platformu je testirala hokejaška akademija koja je u istom kompleksu kao i nogometna. Red Bull je bogata organizacija koja već ima određene vrlo skupe i komplicirane sustave. Dobili smo priliku predstaviti našu platformu trenerima i voditelju hokejaške akademije i oni su ostali pozitivno iznenađeni našim rješenjem. Na njima je sada da tijekom sljedećih par mjeseci odluče hoće li nastaviti sa započetom investicijom ili će se prebaciti na Ultrax. Također, spojit će nas s nogometnom organizacijom Red Bulla, s obzirom na činjenicu da dijele informacije i podatke.”

Sklopili ste i partnerstvo s poslovnom školom Mendoza poznatog sveučilišta Notre Dame iz Indiane. U pitanju je program Grow Irish, od čega se on sastoji?

“Program Grow Irish dio je executive MBA programa kroz koji grupe od 5-6 studenata rade konzultacijsko/savjetodavni projekt za firme. Ultrax je prošle godine sudjelovao i u pilot programu, te smo odmah postali najtraženiji projekt među studentima. Želimo naglasiti da se konzultacijski projekt provodi kroz usku suradnju sa cijelim profesorsko-mentorskim timom sveučilišta, a da su sami studenti zapravo već profesionalci u raznim područjima od financija, IT-ja, marketinga… s tri do sedam godina radnog iskustva, tako da proizvod koji firma dobije bude vrhunske kvalitete. U našem slučaju jednu smo grupu ove godine koristili za fundraising, a drugu za partnerstva. Inače, to je samo jedan od aspekata suradnje s Notre Damom. Paralelno radimo na razvoju AI algoritama za sportske analize u suradnji s njihovim MBSA Sports Analytics departmentom, a u bliskim smo konzultacijama i s Athletic Departmentom oko razvoja njihove vlastite platforme za monitoring sportaša.”

Općenito, koliko poslujete na stranim tržištima i planirate li možda otvarati podružnice u inozemstvu?

“Što se tiče neke “go-to market” strategije, naša je sljedeća. Prvo smo se fokusirali na Hrvatsku i na balkansku regiju. S našim partnerom iz Njemačke upravo pripremamo strategiju za DACH regiju koja bi nam bila prvi sustavni izlazak na neko tržište. U isto vrijeme testiramo i neka druga tržišta kao što su SAD, Indija, Bliski istok i Južna Amerika. Od trenutnih klijenata, osim iz Hrvatske i balkanske regije,
imamo klubove iz Grčke, Mađarske, Švedske i Belgije. Što se tiče otvaranja podružnica, trenutno se pripremamo za SAD, ponajviše zbog investitora s kojima razgovaramo. Po tom pitanju vrlo smo otvoreni i reagirat ćemo sukladno zahtjevima pojedinog tržišta.”

Koji su planovi i ambicije za dalje?

“Naša vizija je omogućiti digitalizaciju svih razina sporta, od amaterskog preko omladinskog do profesionalnog. Cilj je napraviti alat koji je dostupan i koristan na svim tim razinama. U suradnji s Notre Dameom krenuli smo u razvoj i implementaciju AI-ja u sustav te nam je ideja razviti prediktivne algoritme za optimizaciju treninga s ciljem poticanja zdravog rasta i razvoja, prevencije ozljeda, detekcije talenata i prevencije sindroma iznenadne smrti na terenu.

Vjerujemo kako su podaci najveća valuta koju ćemo u budućnosti imati, a da bismo zamišljeno mogli ostvariti, moramo imati funkcionalan alat. Osim sporta, naša platforma koristi se i u fitnessu. Pokrenuvši suradnju s Domom zdravlja Centar iz Zagreba istražujemo i mogućnosti u području zdravlja i medicine.”

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari