Španjolska međugodišnja maloprodaja porasla je za jedan posto u studenom, što je smanjenje u odnosu na poatke od 3,4 posto u listopadu, kao i ispod očekivanja analitičara od 2,8 posto, prema Nacionalnom institutu za statistiku (INE).
To je bio najsporiji rast trgovine na malo od lipnja ove godine, uglavnom prigušen padom izdataka za hranu na 1,5 posto u studenom, s 2,2 posto u listopadu. Potrošnja na neprehrambene proizvode također je pala na 1,2 posto prošlog mjeseca, sa 5,9 posto u listopadu. Maloprodaja je u studenom pala za 0,6 posto na mjesečnoj razini.
U prvih 11 mjeseci ove godine španjolska trgovina na malo porasla je 1,5 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, navodi Euronews. Španjolska je također doživjela porast od 4,5 posto u potrošnji robe široke potrošnje u trećem tromjesečju godine, u usporedbi s trećim tromjesečjem 2023., prema tromjesečnom Barometru maloprodajne potrošnje NIQ-a.
Potrošnja na trajna i tehnološka dobra također je porasla za 4,2 posto tijekom trećeg tromjesečja 2024. u usporedbi s istim tromjesečjem prošle godine.
„Tijekom trećeg kvartala, FMCG tržište u Španjolskoj zadržalo je trend umjerenosti cijena, što je značajno pridonijelo povećanju potražnje. Gotovo svi segmenti pakiranih i svježih proizvoda u dosadašnjem dijelu godine bilježe pozitivan količinski rast. Ukupni gospodarski napredak, rastući prihodi kućanstava, smanjeni troškovi hipoteke i snažno tržište rada igrali su ulogu u pokretanju uzlazne putanje potrošačkih kupnji. Unatoč stalnim neizvjesnostima u makrookruženju, zadržavamo oprezno optimističan pogled na kratkoročni i srednjoročni razvoj tržišta”, rekao je Antonio de Santos, maloprodajni vertikalni direktor NIQ-a u Španjolskoj, na web stranici tvrtke.
Fernando Gómez, voditelj maloprodaje GfK-a u Španjolskoj, također je rekao na web stranici NIQ-a da je tržište tehnologije i trajnih dobara doživjelo rast u trećem kvartalu, suprotno očekivanom usporavanju analitičara.
“Španjolski potrošači pokazuju stalni interes za potrošnju na opremu, zdravlje, slobodno vrijeme i kulturne proizvode, što ukazuje na obećavajuće izglede za robustan četvrti kvartal, izuzev bilo kakvih nepredviđenih poremećaja poput nedavnih poplava na jugu zemlje”, naveo je Gómez.
Pročitajte još:
Međutim, dok pad cijena proizvoda pogoduje potrošačima, on također dovodi do određene zabrinutosti među trgovcima, posebno u svjetlu povećane konkurencije azijskih robnih marki koje se žele etablirati na španjolskom i širem tržištu EU-a.
Te robne marke često nude širi raspon proizvoda od etabliranih marki, po nižim cijenama. Porast internetske kupovine također je zadao značajan udarac fizičkim trgovcima, posebno tijekom praznika.