Britanski proizvođač automobila Lotus proizveo je rekordan broj sportskih automobila u prvoj polovici 2023. godine, dok se sprema za veliki napredak u prodaji novog električnog SUV-a u skladu s planovima širenja kineskih vlasnika, piše britanski The Guardian. Lotus, koji je ove godine obilježio 75. obljetnicu, proizveo je 2.200 vozila, a većina proizvedenih vozila bio je sportski automobil Emira, prvi novi proizvod Lotusa otkako je kineska automobilska grupacija Geely kupila 51 posto udjela 2017. godine.
Lotus je poznat po proizvodnji malog broja ručno izrađenih trkaćih i sportskih automobila. Njegov osnivač, Colin Chapman, poznat je po tome što se usredotočio na uklanjanje prekomjerne težine kako bi automobili bili brži i okretniji od suparnika s većim motorima. SUV push trebao bi učiniti upravo suprotno, ali tvrtka je rekla da će Eletre zadržati Lotusove karakteristike upravljanja jer su se inženjeri usredotočili na raspodjelu težine kroz automobil.
Proizvodni rekord ne bi trebao trajati predugo, budući da je Lotus počeo isporučivati i prvo od svojih sportskih terenskih vozila Eletre iz nove tvornice u Wuhanu u Kini, kao dio Geelyjevog plana za povećanje godišnje proizvodnje na 150.000 do 2028. godine. Geely je uložio više od 3 milijarde funti u Lotus, uoči planiranog uvrštenja svog poslovanja s električnim automobilima na burzu Nasdaq u New Yorku. Proći će kroz spajanje s tvrtkom za akvizicije posebne namjene (Spac) iza koje stoji LVMH, tvrtka za luksuznu robu koju kontrolira milijarder Bernard Arnault. “Vidimo prve zelene izdanke ulaganja”, rekao je Mike Johnstone, koji je u siječnju imenovan glavnim komercijalnim direktorom Lotusa.
Pročitajte još:
Iz tvrtke poručuju i da je njihova knjiga narudžbi narasla na otprilike 17.000 vozila diljem svijeta za Eletre od 90.000 funti i Emiru od 81.000 funti, posljednji Lotusov benzinski automobil. Također, Lotus proizvodi i ograničenu količinu svog potpuno električnog hiperautomobila Evija, koji će se prodavati po nevjerovatnih 1,7 milijuna funti po komadu. Tvrtka planira otkriti i novu limuzinu ove godine i manji SUV sljedeće godine, prije drugog električnog sportskog automobila, koji bi trebao biti proizveden 2025. godine. Izrada SUV-a postala je uhodan put za proizvođače sportskih i luksuznih automobila koji žele povećati prodaju i zadovoljiti rastuća tržišta za vrlo skupa vozila, posebno u Aziji. Porsche, Bentley, Lamborghini, Aston Martin pa čak i Ferrari izdali su SUV-ove. Johnstone je rekao da su kupci SUV-a bili desetak godina mlađi od tipičnog kupca Lotusa, a bilo je i daleko više – žena.
Jedan odgovor
Super.