Prelazak iz jedne banke u drugu podrazumijeva prebacivanje računa za plaćanje (tzv. tekućeg računa), a taj se postupak za hrvatske potrošače znatno pojednostavio, kažu u Hrvatskoj narodnoj banci.
Klijent se za uslugu prebacivanja računa treba obratiti banci koju je izabrao kao svoju novu banku i ispuniti punomoć sa svim detaljima zatvaranja starog i otvaranja novog računa, stoji u uputama HNB-a poslatim našem portalu.
Nova banka potom preuzima sve administrativne zadatke u postupku prebacivanja. Klijentu je omogućen jasan, brz i siguran postupak prebacivanja računa za plaćanje, bez administrativnog i financijskog opterećenja i bez odlaska u staru banku. Dakle, nova banka započinje uslugu prebacivanja klijenta, nakon što od njega primi punomoć.
U punomoći koju klijent daje novoj banci može zatražiti i uslugu prebacivanja računa, a da pritom ne želi zatvoriti račun u staroj banci. Drugim riječima, pojašnjavaju u HNB-u, klijent će u novoj banci na novootvorenom računu obavljati svoje poslovanje i sve svoje transakcije, ali će račun u staroj banci ostati otvoren.
Putem punomoći, u ovom postupku, klijent od nove banke može zatražiti različite usluge, na primjer: zadržavanje stare ili ugovaranje nove usluge izravnog terećenja i/ili trajnog naloga, prijenos pozitivnog stanja iz stare u novu banku, obavještavanje poslodavca o računu otvorenom kod nove banke i slično.
Ako je, pak, potrošač u punomoći naveo da želi zatvoriti račun u staroj banci ona, u skladu s punomoći, i zatvara račun. Obveze prema staroj banci, moraju biti podmirene. Ukoliko nisu, stara banka dužna je o tome odmah obavijestiti klijenta, kako bi on, u izravnoj komunikaciji s bankom, dogovorio uvjete i način zatvaranja računa.
Naknade i rokovi
Dok za samo prebacivanje računa, banka ne smije naplatiti naknadu, za pojedinačne usluge banka može naplatiti naknadu u skladu s važećim naknadama banke (na primjer: naknadu za ugovaranje trajnog naloga i izravnog terećenja u novoj banci).
Rok za prebacivanje računa za plaćanje najviše je 12 radnih dana, a Zakonom o usporedivosti naknada, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu osnovnom računu propisano je da stara i nova banka za korištenje usluge prebacivanja ne naplaćuju dodatnu naknadu.
Pročitajte još:
Premda za uslugu prebacivanja računa za plaćanje banke prema tom Zakonu ne smiju naplatiti naknadu, one to mogu učiniti ako potrošač zatraži uslugu prebacivanja, a u međuvremenu odustane od takvog zahtjeva.
Još od 2018. godine, potrošači se o aktualnim naknadama za najčešće korištene usluge u bankama mogu informirati i putem internetske stranice HNB-a na kojoj je objavljena usporedba naknada za najčešće tražene usluge povezane s računom za plaćanje u bankama u Republici Hrvatskoj. Uvidom u listu naknada – koja je dostupna i na besplatnoj aplikaciji mHNB – potrošači mogu lakše odabrati sebi najpovoljniju banku, stoji u uputama HNB-a.
3 Odgovora
Teško je danas odabrati dobru banku, svaka ima nesto.
Hmmm.
Prebacivanje računa između banaka u Hrvatskoj sada je znatno olakšano i brže, čime se potrošačima omogućuje veća fleksibilnost i manja administrativna opterećenja!