Ivan Burazin: Gotovo sve tvrtke s Fortune 5000 liste su potencijalni kupci Daytone

Osnivači Daytone (s lijeva na desno): Goran Draganić, Ivan Burazin i Vedran Jukić. Foto: Promo

Startup Daytona uspješno je završio novu rundu investiranja u kojoj je osigurao dodatnih pet milijuna dolara početnog ulaganja za unapređenje istoimenog alata za upravljanje razvojnim okružjem otvorenog koda. Taj uspjeh još je impresivniji uzmemo li u obzir da su u “pre-seed“ rundi već dobili dva milijuna dolara, kao i činjenicu da su osnovani prije nešto manje od godinu dana. O svemu tome za Financije.hr razgovarali smo s Ivanom Burazinom, suosnivačem i izvršnim direktorom Daytone.

Krenuo bih od aktualnosti – upravo ste osigurali dodatnih pet milijuna dolara ulaganja, što planirate učiniti s tim novcem, odnosno što će vam sve omogućiti ta “financijska injekcija“?

S novim ulaganjem od pet milijuna dolara, Daytona planira ubrzati razvoj proizvoda, proširiti tim kroz nova zapošljavanja u marketingu, prodaji i inženjeringu te nastaviti misiju demokratizacije razvojnih procesa za programere diljem svijeta.

Ovu rundu investiranja predvodi jedan od najpoznatijih američkih fondova Upfront Ventures. Kako izgledaju pregovori s takvim fondom, koje sve uvjete treba ispuniti jedan startup da bi netko poput Unfront Venturesa uložio u njega?

Pregovori s fondom poput Upfront Ventures su poput intenzivnog putovanja koje započinje neočekivano. U našem slučaju, Peter Zakin iz Upfronta prvi nas je kontaktirao, privučen popularnošću Daytone na GitHub-u. To je bio prvi korak u uzbudljivom procesu koji je uslijedio. Tijekom inicijalnog sastanka, imali smo priliku predstaviti našu viziju rješavanja ključnih problema u developer experienceu, s posebnim fokusom na enterprise tržište. No, to je bio tek početak. Upfront je zatim proveo opsežno istraživanje, razgovarajući s potencijalnim kupcima i stručnjacima u industriji, temeljito ispitujući svaki aspekt našeg poslovanja. Bili smo pod povećalom, ali to nam je dalo priliku da dokažemo snagu našeg “product-market fita“ i jedinstvenu poziciju na tržištu. Naše prethodno iskustvo s Codeanywhereom i rad u Infobipu pokazali su se kao ključni faktori koji su ulili povjerenje investitorima. Kroz cijeli proces, ostali smo otvoreni za povratne informacije, spremni prilagoditi se ako je potrebno. Na kraju, naša jasna vizija budućnosti razvoja softvera i ambicija da postanemo lideri u toj transformaciji bili su presudni. Ovaj intenzivan proces nije bio vezan samo za osiguravanje financiranja; bio je to test naše vizije, proizvoda i tima, koji nas je dodatno osnažio i potvrdio da smo na pravom putu.

Osim njih, možete li navesti još neke ulagače?

Upfront Ventures je vodio, odnosno uložio najveći dio iznosa ulozio, ali uz njih je važan bio i 500 Emerging Europe, koji je uložio i u prijašnjoj “Pre Seed“ rundi.

Sad bih se posvetio samoj Daytoni. U opisu vašeg startupa stoji kako je u pitanju “inovativna razvojna platforma koja nudi sigurna i skalabilna razvojna okruženja za ubrzanje razvoja u tvrtkama“. O kakvom je alatu točno riječ?

Daytona je inovativni alat za upravljanje razvojnim okruženjem otvorenog koda. Pojednostavljuje proces stvaranja standardiziranih i sigurnih okruženja, automatizira postavke okruženja na granama unutar projekta i omogućuje jednostavno dijeljenje razvojnih okruženja. Ključno je razumjeti da programiranje nije samo pisanje koda. Programeri moraju i konfigurirati svoje razvojno okruženje, što često oduzima značajno vrijeme i stvara frustracije. Trenutno, prema našim istraživanjima, developeri troše čak 56 posto svog vremena na probleme vezane uz razvojna okruženja umjesto na sam razvoj softvera. Daytona rješava ovaj problem tako što automatizira i pojednostavljuje proces postavljanja i održavanja razvojnih okruženja. Naš cilj je smanjiti to vrijeme potrošeno na probleme s okruženjem na gotovo ništa, omogućujući programerima da se fokusiraju na ono što je stvarno važno – pisanje kvalitetnog koda i stvaranje inovativnih rješenja.

Iz kojeg sektora dolazi većina vaših klijenata, s kim sve surađujete?

Daytona ima širok spektar klijenata iz različitih industrija, ali nekoliko sektora se ističe po zastupljenosti. Prvi od njih je financijski sektor, uključujući banke i osiguravajuća društva, koji čini značajan dio naše klijentele. Ove institucije često imaju kompleksne razvojne potrebe i stroge sigurnosne zahtjeve, što čini Daytonu idealnim rješenjem za njih. Zrakoplovna industrija je također među vodećim korisnicima našeg alata. Ova industrija zahtijeva visoku preciznost i pouzdanost u razvoju softvera, što Daytona omogućuje kroz standardizirana razvojna okruženja. Vojni sektor je još jedno područje gdje Daytona nalazi primjenu, vjerojatno zbog svoje sposobnosti da osigura sigurna i kontrolirana razvojna okruženja. Međutim, važno je napomenuti da potencijal Daytone seže daleko izvan ovih industrija. Zapravo, gotovo sve tvrtke s Fortune 5000 liste su potencijalni kupci Daytone. Ovo je zato što svaka velika korporacija koja se bavi razvojem softvera može imati koristi od optimizacije svojih razvojnih procesa i povećanja produktivnosti svojih programera.

Alat Daytona, Foto: Promo

Daytona je osnovana prije nešto manje od godinu dana, a prije toga radili ste u Infobipu na poziciji direktora za developersko iskustvo. Što vas je nagnalo da se, da tako kažemo, vratite korijenima?

Tržište nas je jednostavno povuklo. Kroz naše Codeanywhere korijene dobili smo toliko upita za donekle sličan, ali potpuno novi proizvod, da smo jednostavno morali “ponovno” zakoračiti u posao. Potražnja je bila toliko snažna da nismo mogli ignorirati priliku koja se ukazala pred nama. Ovo je bio jasan znak da postoji stvarna potreba na tržištu koju možemo zadovoljiti, oslanjajući se na naše prethodno iskustvo, ali s novim, inovativnim pristupom.

Bili ste također i među osnivačima Codeanywherea, jednog od pionira cloud developmenta. Zašto ste se odlučili za pokretanje Daytone, odnosno zašto istoimeni alat niste razvili u sklopu Codeanywherea?

Odluka o pokretanju Daytone kao zasebnog projekta proizašla je iz dubokog razumijevanja evolucije potreba u svijetu razvoja softvera, stečenog kroz iskustvo s Codeanywhereom i kasnije radom u Infobipu. Codeanywhere je bio fokusiran na pružanje IDE (Integrated Development Environment) rješenja u oblaku, što je bio značajan korak naprijed u svoje vrijeme. Međutim, kroz godine rada postalo je jasno da postoji još veći, fundamentalniji problem koji muči programere – upravljanje razvojnim okruženjima i rješavanje problema “works on my machine”. Daytona je nastala kao direktan odgovor na taj specifični problem. Dok je Codeanywhere bio alat za pisanje koda u oblaku, Daytona se bavi cijelim ekosustavom u kojem se taj kod razvija, s fokusom na stvaranje standardiziranih razvojnih okruženja. Pokretanje Daytone kao novog projekta omogućilo nam je da izgradimo rješenje od temelja, optimizirano za trenutne potrebe tržišta i s vizijom budućnosti razvoja softvera, fokusiramo se na “enterprise“ klijente, nudeći im sigurno i skalabilno rješenje koje Codeanywhere nije primarno adresirao, iskoristimo najnovije tehnologije i pristupe u razvoju softvera, bez ograničenja postojeće arhitekture te primijenimo lekcije naučene iz prethodnih iskustava kako bismo stvorili proizvod koji bolje odgovara na stvarne potrebe programera i velikih tvrtki. Ukratko, Daytona predstavlja prirodnu evoluciju mog rada u području “developer experiencea“, ali s potpuno novim pristupom koji odgovara trenutnim i budućim potrebama industrije, posebno u enterprise sektoru.

Ako se ne varam, središte tvrtke je u New Yorku. Koje sve prednosti i mogućnosti pruža poslovanje iz SAD-a u usporedbi s poslovanjem iz Hrvatske?

Da, u pravu ste, službeno sjedište Daytone je u New Yorku. Poslovanje iz SAD-a pruža nekoliko ključnih prednosti u usporedbi s poslovanjem isključivo iz Hrvatske. Pristup kapitalu: SAD, posebno područja poput New Yorka i Silicijske doline, dom su mnogim vodećim venture capital fondovima. Kao što smo vidjeli s našim nedavnim ulaganjem od Upfront Ventures, prisutnost u SAD-u olakšava pristup značajnim izvorima financiranja. Veće tržište: SAD predstavlja ogromno, jedinstveno tržište s velikom potražnjom za tehnološkim rješenjima. Ovo nam omogućuje brže skaliranje i rast. Blizina ključnim klijentima: Mnoge Fortune 5000 tvrtke, koje su naši potencijalni klijenti, imaju sjedište u SAD-u. Biti blizu njima olakšava prodaju i podršku. Prepoznatljivost brenda: Američke tech tvrtke često se percipiraju kao vodeće u svijetu, što može pomoći u izgradnji kredibiliteta na globalnom tržištu. Pristup talentima: SAD privlači vrhunske talente iz cijelog svijeta, što nam omogućuje izgradnju raznolikog i visoko kvalificiranog tima. Kultura inovacija: Američka poslovna kultura potiče inovacije i preuzimanje rizika, što se dobro uklapa s našom misijom revolucioniranja razvojnih okruženja.

Međutim, važno je napomenuti da, iako je naše službeno sjedište u New Yorku, mi smo zapravo potpuno distribuirana tvrtka. Ovo nam omogućuje da iskoristimo prednosti poslovanja iz SAD-a, ali istovremeno zadržimo fleksibilnost zapošljavanja talenata iz cijelog svijeta, uključujući i Hrvatsku. Na ovaj način, kombiniramo najbolje od oba svijeta – globalni doseg i prepoznatljivost američke tvrtke s talentima i inovacijama iz različitih dijelova svijeta.

Koliko trenutno imate zaposlenih i planirate li u narednom razdoblju proširenja svog tima?

Trenutno Daytona ima 12 zaposlenih. Kao potpuno distribuirana globalna tvrtka, naš tim je rasprostranjen diljem svijeta, što nam omogućuje da iskoristimo talente bez geografskih ograničenja. Definitivno planiramo značajno proširenje našeg tima u narednom razdoblju. Naš fokus će biti na tri ključna područja: Inženjering: Planiramo zaposliti dodatne programere kako bismo ubrzali razvoj našeg proizvoda i implementirali nove funkcionalnosti koje će dodatno unaprijediti korisničko iskustvo. Technical Writer: S ciljem širenja svijesti o Daytoni i njezinim prednostima, tražimo stručnjake u i content stvaranju. Prodaja: Kako bismo kapitalizirali na rastućem interesu za naš proizvod, planiramo proširiti naš prodajni tim.

Zainteresirani kandidati mogu pronaći trenutno otvorene pozicije na našoj web stranici.

Općenito, koji su planovi za dalje?

Nastaviti jednakim ako ne i bržim tempom nego do sada.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari